• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402050301954
  • خبرنگار : 50184

همایش "اصلاح حسینی" در کرمانشاه برگزار شد

همایش "اصلاح حسینی" در کرمانشاه برگزار شد

ایسنا/کرمانشاه همایش اصلاح حسینی با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه و جمعی از مسئولان استانی و صلح یاران، به منظور توسعه فرهنگ صلح و سازش در کرمانشاه برگزار شد. 

منوچهر فتاحی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه، امروز (سوم مرداد) در این همایش، با اشاره اهمیت جایگاه صلح و سازش در دین اسلام، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی صلح و سازش به عنوان یک فضلیت اخلاقی مورد تاکید پیشوایان دینی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع صلح از منظر قرآن و روایات و همچنین از منظر عقلانی مورد توجه است، افزود: در پاره‌ای از آیات قرآنی خداوند به صلح توصیه می‌کند و ائمه و بزرگان دینی هم روی این مسئله تاکید دارند. 

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه اضافه کرد: از منظر عقلانی هم یکی از مشخصه‌های بارز افزایش سرمایه اجتماعی، وجود صلح و سازش در جامعه است و وجود بزرگان و مصلحان و توسعه فرهنگ سازش از شاخصه‌های یک جامعه خوشبخت به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته فرهنگ صلح و سازش در بین مردم کرمانشاه به خوبی نهادینه شده، گفت: مردم کرمانشاه از دیرباز به صفات پهلوانی، فتوت و دیگر صفات نیک معروف بوده اند و با وجود اقوام و مذاهب مختلف، در کنار هم یک زیست مسالمت‌آمیز داشته‌اند. 

فتاحی در ادامه به گزارشی از عملکرد شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته پرداخت و افزود: طی این مدت ۱۱۳ هزار و ۳۸۳ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که با احتساب پرونده‌های مانده از سال گذشته، جمعا ۱۱۴ هزار و ۶۸۶ فقره پرونده در این سال رسیدگی و مختومه شد. 

وی افزود: نزدیک به ۲۹ هزار فقره از این تعداد پرونده به صلح و سازش رسیده است. 

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: سال گذشته با کمک همکاران شورای حل اختلاف و متنفذین و بزرگان استان ۲۵ فقره پرونده قتل به صلح و سازش رسیده است. 

 این مسئول، تعداد پرونده های قتل به سازش رسیده استان طی سال‌جاری را ۱۵ فقره اعلام کرد. 

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، جمعی از مسئولین استان، سران و بزرگان اقوام، مذاهب و متنفذین صلح و سازش استان توسط معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد. 

در پایان این مراسم، از شال  نمادین صلح یاران استان رونمایی شد و ۲۲ نفر از صلح یاران که در سازش پرونده های زیادی نقش داشته اند، مورد تقدیر قرار گرفتند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha