• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402050301975
  • خبرنگار : 50046

ارائه آموزش‌های خودمراقبتی فردی توسط ۷۱ هزار سفیر سلامت در خراسان شمالی

ارائه آموزش‌های خودمراقبتی فردی توسط ۷۱ هزار سفیر سلامت در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۷۱ هزار و ۴۷۰ سفیر سلامت، آموزش های خودمراقبتی فردی را ارائه کرده اند.

نازی شکرالهی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خود مراقبتی از ضروریات مهم اجرای برنامه تحول سلامت است، اظهار کرد: اجرای برنامه خود مراقبتی با افزایش سواد سلامت از بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی پیشگیری می کند.

وی با بیان اینکه اکنون ۶۳ هزار و ۶۶۸ خانوار تحت پوشش رابطان سلامت هستند، افزود: خود مراقبتی از ضروریات مهم اجرای برنامه تحول سلامت است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به ‌عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به‌طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند.

شکرالهی ادامه داد: با خود مراقبتی می‌توان وضعیت سلامت خود را با کمترین هزینه درمان و سطح سلامت قبلی خود را به دست آورد. فرد از طریق خود مراقبتی ضمن بها دادن به ارزش وجودی خود، کارایی و کیفیت زندگی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: خودمراقبتی شامل اعمالی اکتسابی، آگاهانه و هدفدار است که مردم در خانه، محل کار و جامعه برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه انجام می‌دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: فراگیری و استفاده از مطالب راهنمای خودمراقبتی برای مراقبت از سلامت خود، خانواده، همسالان و جامعه، انتقال اطلاعات و دانش سلامت از پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به اعضای خانواده و دوستان، رعایت سبک زندگی سالم مانند داشتن تغذیه سالم، افزایش تحرک بدنی، پیشگیری از مصرف دخانیات و بکارگیری مهارت‌های زندگی نظیر کنترل خشم و استرس توسط خود و اعضای خانواده، مراجعه آگاهانه به مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و پزشک خانواده، از جمله وظایف سفیران محسوب می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha