• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۵:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402050402317
  • خبرنگار : 50039

جزئیات فراخوان هفدهمین سوگواره "لب عطشان حسین(ع)" گلستان

جزئیات فراخوان هفدهمین سوگواره "لب عطشان حسین(ع)" گلستان

ایسنا/گلستان مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انتشار فراخوان هفدهمین سوگواره "لب عطشان حسین(ع)" خبر داد.

محمود غریب آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هفدهمین سوگواره ادبی هنری "لب عطشان حسین(ع)" به میزبانی دارالمؤمنین گرگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود، زمان برگزاری این برنامه ادبی را دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۲ عنوان کرد و ادامه داد: آواهای آسمانی و هنرهای آواهای عاشورایی از قبیل سرود دانش‌آموزی، موسیقی عاشورایی، تکخوانی، مرثیه سرایی، مدیحه سرایی، گروه‌های کرال و سرودهای تلویزیونی، از مهمترین بخش‌های سوگواره است.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه برگزاری اینگونه برنامه‌های فرهنگی و هنری ماحصل تعامل جمعی و بین دستگاهی است، افزود: مؤسسه فرهنگی هنری آوای کیمیای گلستان با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل ورزش و جوانان گلستان، حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان گرگان این برنامه را برگزار می‌کند.

وی برگزاری سوگواره "لب عطشان حسین(ع)" را در راستای تحقق سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای بالقوه با تبیین آموزه‌های دینی و تقویت آن و نگاه خلاقانه و مبتنی بر اصول علمی و هنری با موضوع فلسفه قیام عاشورا برشمرد و خاطرنشان کرد: محورهای سوگواره در دو بخش آواهای آسمانی شامل «تلاوت قرآن و ترتیل» و هنرهای آواهای عاشورایی شامل «سرود دانش‌آموزی، موسیقی عاشورایی، تکخوانی، مرثیه سرایی، مدیحه سرایی، گروه‌های کرال و سرودهای تلویزیونی» است.

غریب‌آبادی با اشاره به برخی مقررات کلی سوگواره در بخش ادبی و هنری، توضیح داد: کلیه آثار باید از فضای عزاداری سال ۱۴۰۲ باشد و قطعاً به آثار ارسالی از سال‌های گذشته ترتیب اثر داده نخواهد شد و آثار باید تا تاریخ «۲۰ مردادماه ۱۴۰۲» به صورت «پستی، حضوری و واتس آپ» به دبیرخانه در گرگان، خیابان لشکر، فلاحی یکم، بالای قنادی نوتلا، دفتر مرکزی مؤسسه فرهنگی هنری آوای کیمیای گلستان ارسال گردد.

وی زمان ارزیابی و اعلام نتایج را ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ و زمان برگزاری را یکم و دوم شهریور ۱۴۰۲ برشمرد و تصریح کرد: شماره تلفن تماس و واتس آپ جهت ارسال آثار ۰۹۹۲۲۵۷۰۵۹۸ و ۰۹۱۱۹۶۲۶۲۴۹ است.

جزئیات فراخوان هفدهمین سوگواره "لب عطشان حسین(ع)" گلستان

جزئیات فراخوان هفدهمین سوگواره "لب عطشان حسین(ع)" گلستان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha