• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402050402335
  • خبرنگار : 50177

/جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

حمایت ویژه دولت از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

حمایت ویژه دولت از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بر حمایت ویژه دولت از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان تاکید کرد.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رشد جمعیت ۲.۵ درصد و در جاهایی به کمتر از ۰.۵ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که در آینده با چالش نیروی کار مواجه خواهیم بود.

وی افزود: به همین دلیل امسال یکی از موضوعاتی که احساس می‌شد نیاز است قانون جوانی جمعیت بود که به دستور مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت و سال گذشته در مجلس مصوب شد.

ابراهیمی اضافه کرد: یکی از کارهایی که باید در راستای این قانون انجام می‌شد درمان ناباروری در بین زوج‌های نابارور بود و آنان در تامین هزینه‌ها عاجز بودند.

این نماینده مجلس یادآور شد: با تلاش نمایندگان درمان ناباروری جزو بیمه محسوب شد و بالای ۹۵ درصد این هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفت و پنج درصد باقی‌مانده در قالب وام‌های قرض‌الحسنه به زوجین پرداخت می‌شود.

وی افزود: مرکز رویان و پژوهشکده سینا یکی از بهترین مراکز علمی در خاورمیانه محسوب می‌شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی لرستان نیز دارای یکی از بهترین مراکز علمی در حوزه درمان ناباروری است، بیان کرد: خوشبختانه روز به روز شاهد پیشرفت‌های خوبی در این مرکز هستیم.

وی افزود: به دلیل کمبود تجهیزات در این مرکز سال گذشته پیگیری موضوع انجام و مطرح شد و در ردیف بودجه 10میلیارد تومان برای این مرکز پیش‌بینی کردیم که تاکنون پنج میلیارد تومان تخصیص یافت و نیاز است مابقی آن نیز تخصیص داده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید دولت به شکل ویژه‌ای مراکزی این چنینی را حمایت کند، گفت: با وجود این مرکز بیماران برای درمان به سایر استان‌ها مراجعه نمی‌کنند و این امر در کاهش هزینه‌های آنها سهم بسزایی دارد.

وی در خصوص فعالیت رسانه‌ای جهاد دانشگاهی گفت: ایسنا و ایکنا، اخبار و مشکلات و مسائل را در حوزه‌ها مختلف بررسی و پیگیری می‌کنند و در بین مردم و پروژه‌ها حضور میدانی دارند و این موارد را به مسئولین و نمایندگان برای پیگیری گوشزد می‌کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خبرگزاری ایسنا در لرستان بیشترین همکاری را با مسئولین داشته است.

ابراهیمی تصریح کرد: ایسنا با تهیه گزارش به موقع، مشکلات مردم را در بخش‌های اقتصادی، معیشتی، بهداشت و درمان را به مسئولین انعکاس داده و در راستای رفع موانع توسعه استان پیش‌قدم بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha