• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402050704088
  • منبع : نمایندگی اردبیل

بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن کریم در شب عاشورا برپا شد

بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن کریم در شب عاشورا برپا شد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از برپایی بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن کریم به همت اعضای کانون های مساجد در شب عاشورا به یاد زمزمه‌های عارفانه حضرت اباعبدالله (ع) و اصحاب ایشان خبر داد.

مصطفی آمون ۷ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن کریم به همت اعضای کانون های مساجد در شب عاشورا به یاد زمزمه‌های عارفانه حضرت اباعبدالله (ع) و اصحاب ایشان برپا شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: فعالان کانون های مساجد پس از برگزاری آئین‌ها عزاداری سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا در اقدامی معنوی با برپایی محفل انس با قرآن کریم آخرین زمزمه های قرآن کریم توسط امام حسین (ع) و یارانشان در دشت کربلا را تداعی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این محافل قرآنی قرائت سوره «مسد» زمزمه شد و در پایان نیز فعالان کانون های مساجد اقدامات شیطانی کشورهای اروپایی در به آتش کشیدن قرآن کریم را محکوم کردند.

آمون اظهار کرد: مشارکت در پویش «من عاشق قرآنم» از مهمترین اهداف برپایی این محافل انس با قرآن کریم به همت فعالان کانون های مساجد در سراسر استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: یادآوری برای حفظ ساحت مقدس قرآن کریم و ترویج تلاوت قرآن کریم در شب عاشورا و ترویج نماز اول وقت از دیگر اهداف برگزاری این محافل انس با قرآن کریم بود.

بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن کریم در شب عاشورا برپا شد

مشارکت کانون های مساجد در برپایی عزاداری های روز تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: همزمان با روز تاسوعا و عاشورای حسینی فعالان کانون های مساجد مشارکت جدی در برپایی ویژه برنامه های مختلف عزاداری های حسینی داشتند.

آمون بیان کرد: همزمان با روز تاسوعا و عاشورای حسینی فعالان کانون های مساجد مشارکت جدی در برپایی ویژه برنامه های مختلف عزاداری های حسینی داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: حضور در دسته های عزاداری، مشارکت در برپایی ایستگاه های صلواتی در مساجد، مشارکت در برگزاری شبیه خوانی ها از جمله این فعالیت ها بود.

وی اضافه کرد: از نوجوانان تا جوانان مسجدی همگی برای برپایی محافل عزاداری زحمات زیادی را متحمل شدند و تلاش کردند تا در راه امام حسین (ع) و یارانش گام های هر چند کوچک بردارند تا این نهضت بزرگ عاشورایی برای همیشه در جامعه زنده بماند.

آمون اظهار کرد: البته این محافل عزاداری در دهه دوم محرم نیز برپا خواهد بود و فعالان کانون های مساجد با برپایی محافل تبیینی در تبلیغ راه امام حسین (ره) و نهضت عاشورا ویژه برنامه هایی را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha