• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402050804530
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان مطرح کرد:

مغان ظرفیت تبدیل به پایلوت کشاورزی، دانش بنیان، آب، ژنتیک، بذر، دام و زنجیره ارزش را دارد

مغان ظرفیت تبدیل به پایلوت کشاورزی، دانش بنیان، آب، ژنتیک، بذر، دام و زنجیره ارزش را دارد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مغان ظرفیت و توانایی تبدیل به پایلوت کشاورزی، دانش بنیان، آب، ژنتیک، بذر، دام و زنجیره ارزش در کشور را دارد.

به گزارش ایسنا، قاسم محمدی ۸ مرداد در دیدار با مسئولین شرکت رشد پایدار ایرانیان بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه مغان ظرفیت و توانایی تبدیل به پایلوت کشاورزی، دانش بنیان، آب، ژنتیک، بذر، دام و زنجیره ارزش را در کشور دارد، افزود: آب در حال حاضر از فرصت به بحران تبدیل شده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد ما استفاده از تبصره ۸۵۱۵ قانون برنامه ششم توسعه برای نظام های بهره برداری بزرگ همچون شرکت های کشت و صنعت و دامپروری مغان، کارون و جوین می باشد.

محمدی ادامه داد: بر اساس این تبصره تسهیلات بانکی به مالکین اراضی کشاورزی بصورت ۸۵ درصد بلاعوض و ۱۵ درصد با درصد پایین و اقساط بلند مدت با صفر درصد آورده اولیه اعطاء می شود که نظام های بهره برداری زیر شمول اصل ۴۴ بدلیل محدودیت های قانونی نمی توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اضافه کرد: با توجه به اهمیت تأمین امنیت غذایی کشور استثناء شدن نظام های بهره برداری بزرگ جهت بهره گیری از تبصره ۸۵۱۵ ضروری است و پیگیری های لازم از طریق قوای مقننه و مجریه برای گنجاندن آن در برنامه هفتم توسعه به عمل آمده است.

محمدی تصریح کرد: آب بعنوان عنصر مهم در کشاورزی در سطح منطقه، استان، کشور و دنیا تحت چالش بزرگی بوده و بایستی در زراعت به سمت تولید محصولات با بذور مقاوم به خشکسالی، کیفی و پربازده حرکت کنیم.

عضو هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: اقدامات لازم در این خصوص با کشت ارقام مختلف گندم در سال زراعی گذشته انجام گرفته و امسال هزار هکتار به منظور تأمین بذور کشور با رویکرد صادرات کشت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha