• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402051005945
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل مطرح کرد:

۴۶ درصد مددجویان کمیته امداد اردبیل ساکن روستا و مناطق محروم هستند

۴۶ درصد مددجویان کمیته امداد اردبیل ساکن روستا و مناطق محروم هستند

ایسنا/اردبیل مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۴۶ درصد از مددجویان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در استان اردبیل ساکن مناطق محروم و روستایی هستند.

به گزارش ایسنا علیرضا حسین‌نژاد، در دیدار با فرماندار مشگین‌شهر اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب و مجموعه‌ای در مسیر محرومیت‌زدایی و تقویت جریان توانمندسازی اقشار نیازمند، تمرکز خود را بر تامین مسکن و اشتغال جامعه هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه این نهاد به ۱۱ درصد خانواده‌های استان و ۷ درصد جمعیت استان اردبیل ارائه خدمات می‌کند، گفت: بیش از نیمی از این خانواده‌ها و جامعه هدف کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار و سالخوردگان تشکیل می‌دهند.

حسین‌نژاد اشاره کرد: در کنار ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت، درِ این نهاد به روی همه نیازمندان باز بوده و در حد وسع و توان خود سعی می‌کنیم به صورت موردی مساعدت‌های لازم را انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل پرداخت وام کارگشایی، درمان، ودیعه مسکن، تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان و هدایت کمک‌های مردمی را برای رفع نیازمندی فقرا یادآور شد و گفت: در سال گذشته کمیته امداد با تهیه و توزیع ۴ هزار و ۵۰ دستگاه لوازم خانگی و یک هزار ۴۷۷ فقره جهیزیه، در خدمت این خانواده‌های نیازمند تحت حمایت بوده است.

وی اعلام کرد: در دو حوزه اشتغال و تامین مسکن فعالیت‌های خوبی را در کمیته امداد شاهد هستیم که در بحث اشتغال با همراهی موسسات کاریابی و نظام مهارتی فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را برای ایجاد فرصت شغلی ۵۸۰۰ نفر از مددجویان انجام دادیم.

حسین‌نژاد افزود: در حوزه اشتغال بحث آموزش و تثبیت اشتغال بسیار مهم و اساسی است و امسال در تحقق شعار دولت مردمی به تناسب همراهی بانک‌های عامل، ایجاد فرصت اشتغال برای ۶۴۰۰ طرح هدفگذاری شده است.

وی اضافه کرد: امسال از محل منابع دولتی و مساعدتی که استاندار اردبیل خواهد داشت، بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان منابع در حوزه اشتغال آفرینی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: در ساخت مسکن فرصت خوبی در روستاها فراهم شده تا خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با آورده‌ای اولیه و بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد مسکن و مساعدت کمیته امداد، بتوان ساخت واحدهای مسکونی را به انجام رسانید.

حسین نژاد از بخشداران، دهیاران و شوراهای روستا خواست تا ساکنین روستاها را نسبت به بهره‌مندی از شرایط مناسب تامین سرپناه مطلع کرده و در این زمینه یک نهضت عظیم ساخت واحدهای مسکونی در روستاها راه‌اندازی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پایان با قدردانی از مساعدت و همراهی فرماندار مشگین‌شهر در انجام ماموریت‌های کمیته امداد گفت: جای خوشحالی است که این شهرستان از فرمانداری توانمند و جوان بهره‌مند است که همواره پای کار بوده و پیگیر مطالبات جامعه نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha