• پنجشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402051207291
  • خبرنگار : 50182

تفاهم‌نامه همکاری استانداری کرمانشاه و جهاددانشگاهی امضاء شد

تفاهم‌نامه همکاری استانداری کرمانشاه و جهاددانشگاهی امضاء شد

ایسنا/کرمانشاه تفاهم نامه همکاری مشترک بین استانداری کرمانشاه و جهاددانشگاهی، با هدف استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در راستای پیشرفت استان به امضاء رسید.

دکتر مسلم حدیدی رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، امروز(۱۲ مرداد) در نشست امضای این تفاهم نامه که با حضور استاندار و رییس جهاددانشگاهی کشور برگزار شد، با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیتهای جهاددانشگاهی در استان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان است که در همین راستا در حال حاضر ۳۲۰ شرکت را تحت حمایت داریم.

وی افزود: حمایت از این شرکت ها و واحدها در کنار توسعه فرهنگ دانش بنیان استان، می تواند به رفع معضل بیکاری استان هم کمک بسیاری  کند، چرا که در همین شرکت های تحت حمایت در حال حاضر ۲۵۰۰ نفر مشغول کارند.

حدیدی با اشاره به سایر فعالیت‌های جهاددانشگاهی کرمانشاه، از مرکز درمان ناباروری این مجموعه به عنوان یکی از این فعالیتها یاد کرد و افزود: این مرکز تاکنون به ۷۵۰۰ زوج نابارور استان خدمت ارائه کرده است.

وی افزود: بحث افزایش و جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است و تلاش داریم گامی هرچند کوچک در این زمینه برداریم.

رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه از تولید کربن فعال از قیرطبیعی هم به عنوان یکی دیگر از خدمات ارزشمند این سازمان یاد کرد و افزود: این کار برای اولین بار در کشور صورت گرفته و پس از ۱۵ سال کار جهادی و تحقیقاتی توانسته‌ایم گامی در جهت پیشگیری از خام فروشی محصول ارزشمند قیرطبیعی برداریم.

وی افزود: در حال حاضر هم صحبت‌هایی با ایمیدرو صورت گرفته تا سرمایه گذاری را در این زمینه در استان انجام دهد.

تفاهم‌نامه همکاری استانداری کرمانشاه و جهاددانشگاهی امضاء شد

رفع چالش‌ها و مشکلات استان را رسالت اصلی خود تعیین کرده‌ایم/ آماده همکاری با تمام دستگاه ها هستیم

حدیدی یکی از رسالت های مهم جهاددانشگاهی کرمانشاه را ورود به چالش ها و مشکلات استان عنوان و تصریح کرد: در هر حوزه ای که استان دچار مشکل بوده از جمله حوزه آب، گردشگری، منابع معدنی، اشتغال و ... ورود داشته و تلاش کرده‌ایم بصورت علمی و با انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهش های کاربردی به رفع آن مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی این را داریم تا در کنار مسئولین استان برای حل مشکلات قرار گرفته و اتفاق های خوبی را در استان رقم بزنیم.

رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: جهاددانشگاهی این مزیت را دارد که بصورت شبکه عمل می‌کند و در حل مشکلات استان می‌توانیم از توان علمی و اجرایی جهاد کشور هم بهره بگیریم.

وی به خلاصه‌ای از اقدامات صورت گرفته در سفر رییس جهاددانشگاهی به استان هم اشاره کرد و افزود: در این سفر در کنار افتتاح واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی، از دو محصول فناورانه هم رونمایی شد.

حدیدی گفت: دراین سفر دفتر پروژه یابی و تبادل فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه هم افتتاح شد. این دفتر با هدف توسعه بازار داخلی و صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان راه اندازی شده و قرار است زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی به استان را تسهیل کند.

در پایان این نشست تفاهم نامه هکاری میان استانداری کرمانشاه و جهاددانشگاهی با هدف استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های جهاددانشگاهی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، فناوری، سلامت، کارآفرینی و ... در راستای پیشرفت استان کرمانشاه به امضا رسید.

در این تفاهم نامه تدوین و پیشنهاد برنامه ارتقای اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان، احیای نقش کارکرد مساجد در راستای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، تدوین و پیشنهاد برنامه جامع گردشگری استان کرمانشاه، راه اندازی مرکز پایش عملکرد دستگاه ها در حوزه سیاست های ابلاغی جوانی جمعیت، تدوین برنامه عملیاتی ارتقا وضعیت کودکان محلات محروم (حاشیه نشین) به منظور جلوگیری از بازتولید حاشیه ها، توسعه مرکز درمان ناباروری (راه اندازی مرکز جامع سلامت بانوان) و راه اندازی مرکز خدمات تخصصی روانشناسی به عنوان زمینه‌های همکاری مشترک استانداری کرمانشاه و جهاددانشگاهی مطرح شده است.

هم‌چنین تکمیل و توسعه مجتمع فرآورش قیرطبیعی با هدف ایجاد ارزش افزوده در معادن قیرطبیعی، ایجاد  و توسعه دو فناوری در حوزه ضایعات محصولات کشاورزی، راه اندازی مرکز توسعه کسب و کارهای دیجیتال و فعالسازی مرکز هم اندیشی توسعه استان از دیگر زمینه های همکاری در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha