• پنجشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051207336
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

ناجیان غریق ۱۹۴ نفر را از مرگ حتمی در سواحل گیلان نجات دادند

ناجیان غریق ۱۹۴ نفر را از مرگ حتمی در سواحل گیلان نجات دادند

ایسنا/گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، از کاهش ۸۰ درصدی تلفات غرق شدگی در سواحل استان خبر داد و گفت: ناجیان غریق در طول ۲۸۸ کیلومتر نوار ساحلی استان، ۱۹۴ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

هادی سلیمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شناسایی ۳۰۲ نقطه خطرآفرین در سواحل استان گیلان، اظهار کرد: امسال ۲۷ طرح سالم سازی دریا برای میزبانی از مردم و گردشگران آماده است.

وی از برنامه ریزی جهت افزایش طرح های سالم سازی با همکاری بخش خصوصی در سال های آتی خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه شاهد استقبال مردم و مسافران از طرح های سالم سازی هستیم که نتیجه تدابیر خوب و تعامل مضاعف دستگاه‌هاست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ناجیان غریق خالصانه و متعهدانه در سواحل استان حضور دارند، تصریح کرد: همزمان با آغاز طرح های سالم سازی دریا از ۸ خردادماه تاکنون، پذیرای ۱۱ میلیون گردشگر بودیم که نشان دهنده استقبال مردم از سواحل است.

سلیمی با اشاره به غرق شدن چهار نفر در سواحل استان طی مدت مذکور، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ مورد غرق شدگی داشتیم که کاهش ۸۰ درصدی تلفات را نشان می دهد.

وی همچنین از پرداخت حق الزحمه ناجیان غریق در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: ۲۴۳ ناجی غریق جمعیت هلال احمر استان در ۳۰۲ نقطه خطرآفرین سواحل مستقر هستند؛ البته امسال برای نخستین بار طرح مراقبین ساحل را اجرایی کردیم که علاوه بر امدادگران جمعیت هستند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان طرح مراقبین ساحل را الگویی برای دنیا دانست و گفت: در این راستا ۱۲۰۰ کارگاه آموزشی چهره به چهره در سطح سواحل استان گیلان برگزار شده و مردم را با خطرات دریا و کمک‌های اولیه برخورد با مغروق آشنا کردیم.

وی از ارائه ۱۵۰۰ مورد خدمات خاص به مردم در سواحل گیلان خبر داد و متذکر شد: ۲۸۰ مورد مصدوم سرپایی و ۱۳۴ مورد انتقال به مراکز درمانی داشتیم؛ همچنین ناجیان غریق در طول ۲۸۸ کیلومتر نوار ساحلی استان، ۱۹۴ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

سلیمی با بیان این‌که متاسفانه بخش اعظم مغروقین را بومی ها تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: ساعت فعالیت ناجیان غریق ۸ صبح الی ۸ شب بوده و متاسفانه ۶۰ درصد فوتی های دریا در ساعات غیرمعمول است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان بخشی از مغروقین را کودک دانست و از خانواده ها خواست توجه بیشتری داشته باشند و تصریح کرد: رها کردن کودکان در کنار ساحل خطرناک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha