• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402051408079
  • خبرنگار : 50204

رشد ۵۹ درصدی درآمد ملی و استانی گمرکات استان مرکزی

رشد ۵۹ درصدی درآمد ملی و استانی گمرکات استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: این گمرکات در ۴ ماه امسال هزار و ۹۴۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۳۲۶ ریال در آمد ملی و استانی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش یافته‌ است.

علیرضا صدیقی راد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ۴ ماهه امسال ۵۲۶ هزار و ۷۰۶ تن کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور به مقصد ۶۸ کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، ارمنستان و... صادر شده که ارزش آنها ۳۱۶ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۳۳۲ دلار بوده است.

وی افزود: انواع هیدروکربن، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد عمده کالاهای صادر شده در این مدت از گمرکات استان به خارج از کشور بوده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار و ۲۲۶ تن کالا به ارزش ۳۰۴ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۴۱۲ دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۱۸ و ۳۳۱ درصد افزایش یافته‌ است.

صدیقی راد اضافه کرد: این کالاها از مبدا ۴۵ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، عراق و آلمان به استان مرکزی وارد شده ‌است.

وی بیان کرد: امسال ۲۴۴ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۶۱۱ میلیارد و ۶۰ میلیون و ۸۰۶ هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که تعداد این پرونده‌ها ۲۶ درصد کاهش و ارزش آنها ۸ درصد افزایش یافته ‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: لوازم خانگی برقی و غیر برقی، عود، سیگار، آبمیوه و نوشیدنی، لوازم یدکی خودرو، شکلات، اقلام آرایشی و بهداشتی، پارچه، گردو و بادام از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در استان مرکزی بوده‌ است.

صدیقی راد اضافه کرد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت ۳ هزار و ۵۱۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۵۰۸ هزار ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۶ درصد افزایش یافته ‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha