• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402051408348
  • خبرنگار : 50627

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور:

استان آذربایجان شرقی در صنعت ماشین‌سازی و دارو سازی اتفاق بزرگی را رقم زده است

استان آذربایجان شرقی در صنعت ماشین‌سازی و دارو سازی اتفاق بزرگی را رقم زده است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به پیشرو بودن استان آذربایجان شرقی در صنعت ماشین سازی و داروسازی اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی به ویژه کلانشهر تبریز در صنعت ماشین سازی و داروسازی اتفاق بزرگ و ویژه‌ای را رقم زده است.

روح الله دهقانی فیروز آبادی، شنبه ۱۴ مرداد در آیین افتتاح اولین کارخانه نوآوری دارویی کشور در مرکز رشد فرآورده های دارویی‌ دانشگاه علوم پزشکی تبریز به حمایت از کارخانه و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: شرکت های دانش بنیان اقدامات ارزنده‌ای در سطح کشور انجام می‌دهند ولی این شرکت دانش بنیان ابتکار نوین و خوبی در حوزه دارویی داشته است و باید از این شرکت ها حمایت گسترده و کافی صورت گیرد و در این راستا نیز امیدواریم با کمک شرکت های دارویی آذربایجان شرقی، اعتبار مالیاتی تضمین شده برای توسعه وپیشرفت این شرکت ها در نظر گرفته شود.

پرویز شهابی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم از حمایت ۱۰۰درصدی مادی از شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: پروپوزال های نوشته شده در عرض ۹ ماه تبدیل به طرح می‌شوند که این طرح ها در صورت تصویب و پذیرش در این مرکز از حمایت ۱۰۰ درصدی مادی و معنوی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این طرح ها بعد از تصویب اگر تبدیل به محصول شوند یا در کارخانه های دارویی و یا به صورت شرکت دانش بنیان در بخش خصوصی تولید می‌گردد.

وی نوآوری بخش مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی  را وارد کردن محصول از بازار به دانشگاه عنوان کرد و گفت: عمده فعالیت در این مراکز آموزش صفر تا ۱۰۰ هسته های فناوری به دانشجویان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha