• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402051408377
  • خبرنگار : 50039

معاون استاندار خبر داد:

فعال شدن ۱۰۳ واحد راکد تولیدی گلستان/ گام ۵۰۰ میلیون دلاری تجارت خارجی

فعال شدن ۱۰۳ واحد راکد تولیدی گلستان/ گام ۵۰۰ میلیون دلاری تجارت خارجی

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از فعال شدن ۱۰۳ واحد تولیدی گلستان خبر داد.

سیدمحمد دهنوی ظهر امروز شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه استان گلستان که در سالن شهید باهنر استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین خدمت دولت سیزدهم به جامعه کارگری کشور در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد که حق‌الزحمه آنها افزایش چشمگیری پیدا کرد.

وی با اشاره به آمار منتشر شده از سوی تأمین اجتماعی از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰، ادامه داد: در این مدت هشت ساله آمار اشتغال از ۲۳۳ هزار نفر به ۲۶۳ هزار نفر افزایش یافته که اساس و سند این آمار «بیمه تأمین اجتماعی» بوده است.

معاون استاندار گلستان با تأکید بر اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۱۷ هزار شغل در استان گلستان ایجاد شده است، افزود: ملاک این اشتغال زایی تحت پوشش «بیمه تأمین اجتماعی» درآمدن کارگران بوده که در کنار این رخداد مهم، حقوق و دستمزد کارگری نیز افزایش چند برابری یافته است.

وی از رفع موانع واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت دکتر رئیسی ۴۶۳ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در دو بخش «صنعت، معدن و تجارت» و «جهاد کشاورزی» بودند که با تلاش‌های مستمر ۱۰۳ واحد احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

فعال شدن ۱۰۳ واحد راکد تولیدی گلستان/ گام ۵۰۰ میلیون دلاری تجارت خارجی

دهنوی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۶ هزار و ۷۰۸ کارگاه در استان فعال بودند، اضافه کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته ۳۰۷ کارگاه در سال ۱۴۰۱ به این آمار اضافه شده است.

وی در خصوص تجارت خارجی «صادرات» از استان گلستان توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۸۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۸ میلیون دلار از استان صادرات شده که از لحاظ ارزش رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

فعال شدن ۱۰۳ واحد راکد تولیدی گلستان/ گام ۵۰۰ میلیون دلاری تجارت خارجی

این مقام مسئول در خصوص واردات استان، گفت: در این مدت ۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون دلار وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۰ درصدی داشته است.

وی چشم انداز استان بر اساس سند توسعه صادرات برای سال ۱۴۰۴ را رسیدن به تجارت خارجی ۵۰۰ میلیون دلاری عنوان کرد و گفت: برقاری مجدد تجارت چمدانی در کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان مطرح شده که پس از نهایی شدن تصمیمات اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی نرخ تورم امسال در کشور را ۴۸.۶ برشمرد و یادآور شد: این رقم برای استان گلستان ۴۷.۵ بوده است.

گفتنی است، در این نشست تنی چند از مدیران ادارات کل استان از قبیل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور مالیاتی، جهاد کشاورزی، صمت، صدا و سیما، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر مدیران حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha