• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402051609599
  • خبرنگار : 50210

ضرورت تامین پهپاد برای کنترل حریق در استان مرکزی

ضرورت تامین پهپاد برای کنترل حریق در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: برای پیش بینی مسیر پیشروی آتش سوزی مراتع نیازمند پهپاد هستیم.

عبدالحسین محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امسال خوشبختانه با توجه به مقدمات انجام شده در فروردین ماه و برگزاری دوره های آموزشی و جلسات با سازمان های مردم نهاد و کشاورزان و تبیین موضوع، آمار حریق نسبت به سال گذشته بسیار کاهش داشته است.

وی بیان کرد: تا امروز ۵ فقره حریق در عرصه های طبیعی استان(معادل ۶ هکتار) رخ داده است که این میزان نسبت به سال گذشته کاهشی بوده و عملا وضعیت مناسبی را در این حوزه شاهد هستیم که نشان می دهد مردم استان به مسئله آگاه شده اند و آتش سوزی کمتر در مراتع و عرصه های طبیعی رخ می دهد.

محمدی با اشاره به اینکه استان مرکزی در مقایسه با دیگر استان ها در زمینه آمار حریق مراتع جایگاه خوبی داشته است و اگر در مردادماه با این وضعیت پیش برویم عملکرد خوبی را در مدیریت حریق ثبت می کنیم، افزود: خوشبختانه از ابتدای امسال به کمک منابع ملی و استانی، یگان حفاظت منابع طبیعی به وسایل اطفای حریق و دمنده های جدید مجهز شد، همچنین تجهیزات فردی اعم از لباس و کفش نیز تهیه شده که آثار خوب آن را در اطفای حریق مراتع به خوبی شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: به منظور تامین این تجهیزات ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و به روزرسانی و تعمیر وسایل نیز به صورت کامل در دستور کار قرار دارد.

 مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی، یکی از کاستی های موجود در استان را در اختیار نبودن پهپاد دانست و گفت: استان مرکزی نیازمند یک دستگاه پهپاد است. در بحث حریق و پیش بینی در حوزه فنی و آبخیزداری وجود پهپاد ضروری است و باید این نیاز در  سطح ملی تامین شود. پیگیر هستیم که در شهرستان ها و استان یک تا دو دستگاه پهپاد تامین شود چراکه اگر آتش سوزی رخ دهد، برای پیش بینی مسیر پیشروی آتش به چنین تجهیزاتی نیاز داریم تا بتوانیم عملیات حریق را به خوبی مدیریت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha