• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402051710338
  • خبرنگار : 50189

در نشست خبری طرح حامیم مطرح شد

گفت‌وگو در دانشگاه نوظهور نیست، به دنبال تقویت آن هستیم

گفت‌وگو در دانشگاه نوظهور نیست، به دنبال تقویت آن هستیم

ایسنا/کرمان رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان تاکید کرد: گفت‌وگو کردن برای دانشگاه نوظهور نیست و تقویت آن یکی از اهداف ماست.

حجت‌الاسلام محمد صباحی صبح امروز ۱۷ مردادماه در نشست خبری طرح «حامیم ۲» استان کرمان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگار چشمی برای دیدن و زبانی برای گفتن وقایع است.

او در ادامه با بیان این مطلب که اجرای طرح حامیم در کشور و استان کرمان در حال اجراست، اظهار کرد: در سراسر کشور حدود ۴۵ هزار دانشجو و در استان حدود ۱۵۰۰ نفر در طرح "حامیم ۱" شرکت کردند.
 
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان افزود: در استان کرمان حدود ۵۵۰ نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند و از روز شنبه(۲۱ مردادماه جاری) مرحله دوم طرح حامیم آغاز می‌شود.
 

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چهار نگاه محوری و کلیدی در بیانیه گام دوم قرار داده‌اند که یکی از مهمترین آنها عظمت نقش نیروی جوان متعهد است.

صباحی به تبیین اهمیت نقش حلقه‌های میانی در دستیابی به اهداف پرداخت و گفت: استان کرمان در طرح "حامیم ۱" با تفاوت اندک سوم شد و از شنبه مرحله دوم آن آغاز می‌شود.

او عنوان کرد: در دانشگاه‌ها با مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سر و کار داریم و دانشگاه یک جای بسته‌ای نیست و همه افکار در دانشگاه وجود دارد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان با یادآوری اتفاقات سال گذشته افزود: گفت‌وگوهایی در دوران اغتشاشات گذشته با دانشجوها داشتیم.

او با یاداوری همه‌گیری کرونا تصریح کرد: متاسفانه با شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها فاصله‌ای بین دانشجویان و دانشگاه افتاد و افت کار و آموزش در این دوران داشتیم، به دنبال آن هستیم که انسجام بین دانشجویان و تشکلات دانشجویی به دوران قبل از کرونا برگردانیم.

صباحی تاکید کرد: گفت‌وگو کردن برای دانشگاه نوظهور نیست و تقویت آن یکی از اهداف ماست.

همچنین منظری‌توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان نیز در این جلسه گفت: خبرنگاران آگاه‌ترین قشر جامعه هستند.

او ادامه داد: وظیفه خبرنگار بسیار حساس و دقیق تر است و مسئولیت زیادی در جامعه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان عنوان کرد: مسئولان به خبرنگاران باید نگاه ویژه داشته باشند.

وی جهاد تبیین را یکی از وظایف خبرنگاران دانست و بیان کرد: جهاد تبیین سخت تر از جهاد نظامی است.

حجت‌الاسلام عرب دبیر اجرایی طرح حامیم در استان کرمان نیز در این جلسه گفت: مرحله اول در سطح دانشگاه‌ها برگزار شد و امسال در سطح استان از ۲۱ تا ۲۷ مرداد با حضور ۵۶۰ دانشجویان فرهنگی استان کرمان برگزار می‌شود. گفتنی است که ۳۸۰ نفر آنها خانم و مابقی آقایان هستند. این طرح امسال به میزبانی دانشگاه باهنر کرمان برگزار می‌شود.

او بیان کرد: اختتامیه این طرح ۲۶ مردادماه و روز ۲۷ مردادماه آزمون برگزار می‌شود.

عرب تاکید کرد: دانشجویان فعال فرهنگی در سال قبل در تشکلات دانشگاه فعالیت می‌کردند و در سال آینده در کانون‌ها و تشکلات و فعالیت‌های فرهنگی استفاده می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha