• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051710760
  • خبرنگار : 30147

مدیر امور آب و فاضلاب فریمان خبر داد

تأمین آب پایدار فریمان با اجرای ۴ پروژه

تأمین آب پایدار فریمان با اجرای ۴ پروژه

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب فریمان گفت: ۴ پروژه تأمین آب پایدار در شهرستان فریمان در حال اجرا است.

موسی رضایی سه شنبه ۱۷ مردادماه در بازدید مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی از شهرستان خاطرنشان کرد: چهار پروژه تأمین آب کمی و کیفی در شهر فریمان و روستاهای شهرستان با ۴۰۱ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

وی این پروژه‌ها را در راستای پایدارسازی آب دو مجتمع گلشیخ و فیض‌آباد، کیفی سازی آب شهر فریمان و نصب انشعابات واحدهای مسکن ملی اعلام کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب فریمان افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه خط انتقال مجتمع گلشیخ با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار ۹۰ درصد و اعتبار مجتمع فیض‌آباد هم با ۸۰ درصد پیشرفت ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی فاز یک پروژه کیفی سازی آب شرب شهر فریمان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اظهار کرد: این پروژه در راستای تأمین آب پایدار شهر فریمان در سال گذشته آغاز شده است.

رضایی پروژه دیگر را نصب انشعابات مسکن ملی و همچنین افزایش توان تولید آب در مجتمع فیض‌آباد برشمرد.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی ضمن حضور در محل منابع و تأسیسات و مخازن شهر قلندرآباد و خط انتقال، از وضعیت مخازن اصلاح شبکه و تجهیز چاه و تابلو برق و مدیریت فشار شبکه و... در منطقه کته شمشیر و دو مجتمع گلشیخ و فیض‌آباد مطلع شد و پس از ارزیابی روند اجرای خط انتقال چاه شماره یک شهر فریمان به مخزن ۵۰۰۰، در جلسه‌ای با فرماندار شهرستان فریمان به بررسی وضعیت منابع آب پرداخت.

حسین امامی خاطرنشان کرد: با توجه به تجهیز چاه شماره یک و اضافه شدن این چاه به مدار بهره‌برداری و اجرای پروژه کیفی سازی، مشکل آب شهر فریمان حل خواهد شد.

وی با اشاره به ادامه پدیده خشکسالی، بر همراهی مردم و صرفه‌جویی در مصرف آب و ضرورت توجه بیش از پیش به مصارف تأکید کرد.

فرماندار شهرستان فریمان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای طرح‌های آب‌رسانی به مجتمع‌های روستایی، یکی از دغدغه‌های مهم شهرستان را تأمین و توزیع عادلانه آب برشمرد و قول مساعدت و همراهی در اجرای پروژه‌های در دست اقدام را با تأمین ۱۰ میلیارد ریال از سوی نهاد فرمانداری داد و خواستار تسریع در اجرای عملیات آب‌رسانی به مجتمع گلشیخ شد.

حمید اکبری گفت: با توجه به اینکه فریمان به عنوان پایلوت اجرای طرح مسکن ملی در خراسان رضوی برگزیده و از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است انتظار می‌رود نصب انشعابات برای ۷۶۰ مشترک این مجموعه شهرکی هرچه سریع‌تر عملی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha