• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402051710811
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل کتابخانه‌های گلستان خبر داد:

دانلود رایگان ۱۲۰ میلیون مقاله در کتابخانه‌های عمومی گلستان

دانلود رایگان ۱۲۰ میلیون مقاله در کتابخانه‌های عمومی گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل کتابخانه های گلستان از ارائه اینترنت رایگان در کتابخانه‌های عمومی ۲۰ شهر استان خبر داد و افزود: اعضای کتابخانه از این طریق می‌توانند ۱۲۰ میلیون مقاله فارسی و لاتین را رایگان دانلود کرده و استفاده کنند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی عصر سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا گلستان و در گفت‌وگو با معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، سردبیر و هیئت تحریریه خبرگزاری ایسنا در استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره «شهید صارمی» که به روز خبرنگار موسوم شده، اظهار کرد: خبرنگاران این توانایی را دارند که دغدغه‌های مردم را که خودشان نمی‌توانند انعکاس دهند را به گوش مسئولان رسانده و به حل مشکلات و دغدغه‌های مردم کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران با قلم توانای خود فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج کرده و به تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند، گفت: در شرایط امروز جامعه دشمنان نظام تلاش می‌کنند، دستاوردهای نظام را کوچک جلوه داده و در جامعه ناامیدی را ترویج کنند و در چنین شرایطی اصحاب رسانه با انعکاس اخبار امیدبخش توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.

ایجاد کتابخانه مرکزی در استان گلستان در سفر رئیس جمهور

مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان از بهره‌برداری سه کتابخانه عمومی در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: دو کتابخانه در نگین‌شهر و مراوه‌تپه پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسید و یک کتابخانه روستایی نیز در روستای قره‌قاشلی بندرترکمن افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت.

دانلود رایگان ۱۲۰ میلیون مقاله در کتابخانه‌های عمومی گلستان

میرزاعلی با اشاره به اینکه پیگیر راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در استان هستیم، گفت: تأسیس کتابخانه مرکزی در استان گلستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان مطرح و مصوب شده و در سفر ریاست جمهوری به استان به تصویب نهایی خواهد رسید، علاوه بر آن در مناطق دور دست استان کتابخانه سیار فرستاده می‌شود.

ایجاد میز مرجع در کتابخانه مرکزی استان گلستان

این مقام مسئول از ایجاد میز مرجع مجازی و پیک کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و افزود: اینترنت رایگان در کتابخانه‌های عمومی ۲۰ شهر استان گلستان قرار داده شده و اعضای کتابخانه از این طریق می‌توانند ۱۲۰ میلیون مقاله فارسی و لاتین را رایگان دانلود کرده و استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی میرداماد گرگان باز طراحی می‌شود، افزود: بخش کودکان، بخش نوجوانان، اتاق علم و فناوری، اتاق مطالعه ویژه بانوان و آقایان و  اتاق‌های ویژه آموزش که اساتید و دانش‌آموزان می‌توانند برای امر آموزش استفاده کنند، از خدمات ارائه شده در این کتابخانه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی گلستان در راستای تحکیم نظام، جهادی عمل کرده است، افزود: خبرگزاری ایسنا گلستان نیز که زیرمجموعه جهاد دانشگاهی است، همواره در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کرده است.

میرزاعلی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های ملی استان گلستان را ۵۳ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: استان گلستان دارای ۷۷ باب کتابخانه، ۶۳ باب کتابخانه نهادی، ۱۴ باب کتابخانه مشارکتی و مستقل است.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha