• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051810971
  • خبرنگار : 50416

حبس تعزیری برای شکارچی غیرمجازی که تصاویر سلاخی شده را در فضای مجازی منتشر کرد

حبس تعزیری برای شکارچی غیرمجازی که تصاویر سلاخی شده را در فضای مجازی منتشر کرد

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: متخلف شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر به تحمل سه سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

عباس نجاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رصد مستمر شبکه های مجازی و سایت های فروش حیوانات توسط نیروهای اداره، تصریح کرد: در سال گذشته با رصد و پایش یکی از شبکه های مجازی (اینستاگرام) متوجه شدیم فردی پس از شکار غیرمجاز، به سلاخی شکارها در یک کارخانه اقدام و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی از شناسایی مشخصات و هویت فرد مذکور پس از هماهنگی با پلیس فتا و نیروی انتظامی خبر داد و افزود: با هماهنگی ارگان های اطلاعاتی و نیروی انتظامی به محل کار فرد متخلف که یک کارخانه در حاشیه شهر بود، مراجعه کرده و عکس های منتشر شده را با محل وقوع جرم تطابق دادیم.

نجاری با بیان اینکه تهیه مستندات کاری پیچیده و زمان بر بود، گفت: فرد متخلف ادعا می کرد تصاویر را از اینترنت دانلود کرده و متعلق به او نیست اما پس از تهیه مستندات، وقوع جرم برای مقام قضایی محرز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر به سابقه محکومیت قبلی متخلف اشاره و بیان کرد: دو سال قبل نیز طی یک عملیات اطلاعاتی و با هماهنگی مقام قضایی، لاشه یک شکار غیرمجاز از خودرو این فرد کشف شد.

وی هدف فرد متخلف از اینکار را تلافی و انتقام از سازمان حفاظت محیط زیست دانست و گفت: محکومیتی که به واسطه تخلف قبلی انجام داده بود، به جای بازدارندگی، فرد متخلف را جری کرده بود.

نجاری ادامه داد: فرد متخلف علاوه بر پرداخت چند صد میلیون تومان ضرر و زیان شکار غیرمجاز، به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی با بیان اینکه گونه های شکار شده شامل کَل، قوچ و میش بوده است، گفت: طبق بررسی های انجام شده مشخص شد گونه ها در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر شکار شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha