• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402051811082
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ساماندهی خبرنگاران در حوزه رسانه‌ای به صورت ویژه پیگیری می‌شود

ساماندهی خبرنگاران در حوزه رسانه‌ای به صورت ویژه پیگیری می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت برای رفع مشکلات اصحاب رسانه، گفت: ساماندهی خبرنگاران در حوزه رسانه‌ای در حال انجام است.

علی فرخنده، شب گذشته ۱۷ مرداد در نشست خبرنگاران با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه روز خبرنگار فرصت مغتنمی است تا از تلاش‌ها و زحمات خستگی‌ناپذیر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و فعالان عرصه قلم در انعکاس مطلوب رویدادها و اخبار جامعه قدردانی کنیم، گفت: نقش فعالان عرصه اطلاع رسانی در انتشار به موقع، صحیح و دقیق اخبار، ستودنی است و این نقش در شرایطی که شاهد توسعه رسانه‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه هستیم در پیشگیری از شایعات و انتشار اخبار نادرست بیشتر از پیش نمایان شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نقش فضای رسانه‌ای و رسالت آنان، تصریح کرد: سرعت چشمگیر تولید محتوا و انتقال مفاهیم، سرعت دریافت‌ها و تکثر در روایت‌ها از یک رویداد، امپراطوری رسانه‌ای غرب اعم از دروغ‌پردازی و شیطنت‌ها، اغوای افکار عمومی، نامشخص بودن پشت صحنه برخی از روایت‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۸۲ مجموعه رسانه‌ای در سطح استان، ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه بارز رسانه قوی و قدرتمند، میزان توان تاثیرگذاری و اغناd افکار عمومی است که باید ببینیم چقدر در این حوزه قدرت پیدا کرده‌ایم.

فرخنده با بیان اینکه حمایت از رسانه‌ها در ایام متعلق به روز خبرنگار در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته، که بخشی بازسازی انقلابی ساختار رسانه و فرهنگی است، اظهار کرد: به مناسبت روز خبرنگار بازدید استاندار از رسانه‌ها و توجه به تکمیل خانه مطبوعات استان را در برنامه داشتیم.

وی با اشاره به رویکرد تحولی فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش برای حل مشکلات بر زمین مانده خبرنگاران، گفت: شکل‌گیری جبهه رسانه یا انقلاب برای برون رفت از مشکلات و چالش‌ها امری ضروری و جدی است که همه تشکل‌های رسانه‌ای استان را دعوت می‌کنیم که برای این مهم به ما کمک کنند.

ساماندهی خبرنگاران در حوزه رسانه‌ای به صورت ویژه پیگیری می‌شود

محمد قربانی، مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز گفت: در استان ۸۲ رسانه اعم از ۴۱ رسانه چاپی، ۲۶ رسانه رسانه برخط و ۱۵ رسانه غیر برخط وجود دارد.

وی افزود: سرانه رسانه در استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۱ رسانه است که از این نظر رتبه ۱۴ کشوری را داریم. خانه مطبوعات استان ۲۰۴ عضو اصلی دارد که ۱۰۶ عضو آن شامل ۷۵ خبرنگار و مابقی دیگر عوامل در سامانه جامع رسانه ثبت هستند.

قربانی بیان کرد: خبرنگاران برای بهره مندی از خدمات باید در این سامانه ثبت نام کرده و معرفی نامه از رسانه محل کار به همراه سوابق خود را در سامانه ثبت کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به توجه استاندار خراسان جنوبی به ساخت خانه مطبوعات، گفت: بحث حقوقی و دریافت خدمات برای خبرنگاران بسیار کم و ضعیف است به طوری که حقوق درصد زیادی از  آنان به صورت حق الزحمه‌ای است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha