• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402051811197
  • خبرنگار : 30189

ایمانی‌پور مطرح کرد:

نیازمند حرکات آفندی بهتری در مقابل تهاجم دشمن هستیم

نیازمند حرکات آفندی بهتری در مقابل تهاجم دشمن هستیم

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: باید آمادگی بیشتری برای یک حرکت آفندی در مقابل حرکات دشمن داشته باشیم. گاها حرکات پدافندی خوبی داشته‌ایم اما مطالبه رهبری مبنی بر تبلیغ خوب یک‌ حرکت آفندی است که به درستی باید پیاده شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور - رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- امروز سه‌شنبه (۱۸مردادماه) در نشست با اصحاب رسانه که در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به روز خبرنگار و تقارن آن با ایام محرم اظهار کرد: حضرت زینب(س) رسانه عاشور بود پس اهمیت رسانه بسیار بالا است. رسانه‌های ما امروز رسالت سنگینی دارد و آن هم جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مأموریت خودمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را مطرح کنیم شناخت درست از منطقه و جهان بسیار مهم است. امروز مقاومت در منطقه ما شکل پایداری پیدا کرده و هر روز قدرت گرفته و همین امر باعث شده است که دشمن هجمه‌ها و شیطنت‌ها خود را وارد کند.

وی ادامه داد: از تلاش بیگانه در سطح منطقه نباید غفلت کرد. رصد هوشمند می‌تواند ‌جریان جهاد تبیین را به خوبی ارائه کند. باید آمادگی بیشتری برای یک حرکت آفندی در مقابل حرکات دشمن داشته باشیم. گاها حرکات پدافندی خوبی داشته‌ایم اما مطالبه رهبری مبنی بر تبلیغ خوب یک‌ حرکت آفندی است که به درستی باید پیاده شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: مساله ناامید کردن مردم کشور ما نسبت به آینده مقاومت و ‌انقلاب هدف دشمن است که در مقابل آن باید امیدآفرینی توسط رسانه‌ها به عنوان یک کار و حتی یک‌کارزار باشد.

ایمانی‌پور یادآور شد: دشمن در تلاش است در همه شرایط شبهاتی را مطرح کند مثل آنچه در همین ایام محرم رخ داد و تلاش کرد با شبهه‌افکنی، این ایام را زیر سوال ببرد که البته این اقدامات نشانگر یک کار سیستماتیک است پس باید در حرکت آفندی برنامه داشته و همیشه پدافندی عمل نکنیم.

وی افزود: ما با اصحاب رسانه رسالت‌محوری در کنار کار حرفه‌ای خود داریم و آنها آگاهی‌سازی جامعه است. خبرنگاران همه در کار خودشان حرفه‌ای هستند و نباید تنها یک کانال انتقال پیام باشند بلکه رسانه‌های متعهد ‌در کنار انتقال پیام وظیفه آگاه‌سازی جامعه را برعهده‌ دارد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: مأموریت دیگر ما و اصحاب رسانه شناخت درست دشمن و معارضین است، آنچه امروز در دنیا به عنوان آزادی بیان در کنار قرآن‌سوزی مطرح ‌می‌شود چیزی است که نیاز به شناخت دارد. اینکه بیان می‌شود برخی به خاطر پول یا حتی تخلیه هیجان این کار انجام می‌دهند کاملا ساده‌انگاری است.

ایمانی‌پور اظهار کرد: امروز کدام‌ جریان بیش از هر جریان دیگر از ‌موضوع قرآن‌سوزی نفع می‌برد؟ این اقدام بخشی از پروژه اسلام‌هراسی است که حتما رژیم‌ صهیونیستی ‌پای ‌این موضوع است. با نگاه هوشمندانه به این موضوع می‌توان فهمید پشت این حرکت یک یا دو نفر نیستند بلکه این اقدامات یک ریشه سیستمی دارد. قوت‌ گرفتن جریان اسلام دشمن را به عقب برد و همین امر باعث‌ شد که برای انحراف افکار عمومی قرآن را آتش بزنند.

وی بیان کرد: شبهه‌پراکنی و دقت به آن خیلی مهم است و باید مردم را آگاه کرد، امام راحل فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، دشمن هم این موضوع را فهمیده و سعی در آسیب زدن ‌به‌ این‌ ایام‌ دارد. آنها ‌گاهی‌ تلاش می‌کنند حتی حس ناسیونالیستی مردم را هم تحریک کنند و با بیان اینکه ما فارس هستیم و واقعه عاشورا مربوط به اعراب است جریان قیام امام حسین(ع) را منحرف کنند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه گفت: خوشبختانه در جریان مقابله با قرآن‌هراسی رهبر انقلاب سکان را به دست گرفته و بیانیه محکمی صادر کردند، البته ما در سازمان فرهنگ نیز نامه‌ای به رهبران ادیان نوشتیم تا با یک همفکری یک‌ سند جهانی حقوق ادیان ‌را تدوین کنیم. قوانین متعددی در جامعه بین‌الملل در مورد مسائل مختلف وجود دارد اما از حقوق ادیان غافل شدند ‌و خوشبختانه این نامه به ادیان واکنش‌های خوبی را به همراه داشته و امیدواریم منجر به تدوین این سند بشود.

ایمانی‌پور ابراز کرد: یکی از نکاتی که رهبری می‌فرمایند این است که اگر می‌خواهید تحریم‌ها از بین‌ برود باید تحریفات علیه ایران را از بین ببرید. بنابراین باید یک تصویر شایسته از ایران نشان دهیم که وظیفه سازمان فرهنگ با کمک اصحاب رسانه است.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب نیاز به رویکرد تمدنی داریم و از این رو باید احساس نیاز در جوامع بشری برای رویکرد جدید تمدنی ایجاد کنیم. همه می‌دانند که لیبرال دموکراسی دیگر امروز در دنیا جواب نمی‌دهد اما اینکه چه جایگزینی برای آن باشد مهم است و آیا اسلام در این تمدنی که برای آینده جهان است چه سهمی می‌تواند ایفا کند نیز مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha