• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402052012304
  • منبع : نمایندگی مازندران

در تجلیل وکلای مازندران از خبرنگاران مطرح شد؛

آزادی مطبوعات در کنار استقلال کانون وکلا دو شاخص مهم دموکراسی

آزادی مطبوعات در کنار استقلال کانون وکلا دو شاخص مهم دموکراسی

ایسنا/مازندران رئیس کانون وکلای مازندران، گفت: آزادی مطبوعات در کنار اصل استقلال کانون‌های وکلا دو شاخصه مهم از دموکراسی و حاکمیت مطلوب است.

به مناسبت روز ‌ملی خبرنگار، با دعوت کمیسیون روابط عمومی کانون‌وکلای دادگستری مازندران، اعضای هیات مدیره کانون، با مدیران ونمایندگان برخی از خبرگزاری های استان دیدار و به تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این دیدار که در محل دفتر ریاست کانون وکلا و با حضور خبرگزاری‌های معتبر استان از جمله خبرگزاری ایسنا، فارس، ایرنا، صدا و سیما، مهر، ایلنا و روزنامه‌های اطلاعات و جام جم برگزار شد، رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و سایر شهدای روز ۱۷‌مرداد ۱۳۷۷ بر اهمیت‌روز خبرنگار تاکید و اهم ‌دلایل حمایت از خبرنگاران را تشریح کرد.

آزادی مطبوعات در کنار استقلال کانون وکلا دو شاخص مهم دموکراسی

بهرام‌ ولیپور با اشاره به اینکه آزادی مطبوعات و استقلال وکالت هر دو مهم از یک جنس و در یک راستا، آن هم حقوق عامه ملت گام بر می‌دارند، گفت: آزادی مطبوعات در کنار اصل استقلال کانون‌های  وکلا دو شاخصه مهم از دموکراسی و حاکمیت مطلوب است.

آزادی مطبوعات در کنار استقلال کانون وکلا دو شاخص مهم دموکراسی

وی ضمن ارائه گزارشی از تعداد پرونده‌های معاضدتی و تسخیری اعضاء این کانون، بر حمایت حقوقی از خبرنگاران و ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کانون‌وکلا و خبرگزاری های استان تاکید کرد.

در ادامه‌نائب رئیس کانون‌وکلا "مجید داودی" نیز با تشریح رابطه خبرنگاران و کانون وکلا، ضمن تبیین ارتباط دیرینه نهاد وکالت و خبرنگاری، هر دونهاد را از ارکان حاکمیت مردم سالارانه دانست و بر ضرورت حمایت از خبرنگاران مستقل تاکید کرد.

در ادامه خبرگزاری ها با بیان برخی دیدگاه های عمومی نسبت به‌نهاد وکالت، از ضرورت اقدامات رسانه ای و مطبوعاتی و ایجاد آگاهی‌ها و شفاف‌سازی کانون وکلا در میان عموم مردم صحبت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha