• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402052414901
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

هیئت‌های ورزشی زمینه‌ساز افزایش جمعیت بانوان ورزشکار شوند

هیئت‌های ورزشی زمینه‌ساز افزایش جمعیت بانوان ورزشکار شوند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: هیئت‌های ورزشی زمینه‌ساز افزایش مشارکت و جمعیت بانوان ورزشکار در این شهرستان بشوند.

جواد بهارلویی شامگاه دیروز (دوشنبه ۲۳ مرداد) در گردهمایی رئیس و نایب رئیس بانوان هیات های ورزشی و دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان تیران و کرون اظهارکرد: جمعیت بانوان ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان کمتر از یک چهارم جمعیت آنان است.

وی افزود: زمینه سازی برای مشارکت، حضور فعال و ساماندهی این قشر در رشته‌های ورزشی مستلزم برنامه‌ریزی هدفمند و با چشم‌انداز مشخص بوده تا اینکه استعدادهای آنان شناسایی شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون ادامه داد: ساختار و کادر اجرائی هیئت‌های ورزشی باید توسط رئیس‌های آنان ساماندهی و فعال شود تا با تقسیم کار مشخص کارها پیش برود.

وی با بیان اینکه نباید از گروه های مختلف سنی غفلت کنیم، تصریح کرد: توسعه فرهنگ ورزشی جز مهمترین الزامات بوده و از طرفی باید توسعه رشته‌های مختلف متناسب با ظرفیت هر منطقه در کل شهرستان فعال شود.

بهارلویی با بیان اینکه توسعه فرهنگ ورزشی و تکاپو و قهرمان پروری باید در کنار همدیگر پیش برود، خاطرنشان کرد: ورزش برای سلامت اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌های نقش موثر و کارآمدی دارد و از طرفی قهرمان پروری به رشد استعدادها می انجامد.

وی اضافه کرد: استعدادیابی و سرمایه‌گذاری برای این قشر ضرورت دارد تا آنان مراحل پیشرفت را پله به پله طی کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون به جلب نظر مسئولان، خیرین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری در ورزش را مهم خواند و گفت: فعالیت‌های هیئت‌های ورزشی می‌تواند علاوه بر اعتمادسازی انگیزه آنان برای حمایت و فعالیت در این عرصه را تقویت کند.

وی به سازمان های مردم نهاد و نقش آنان در تقویت مشارکت اجتماعی اشاره کرد و یادآورشد: وضعیت ثبت این تشکل‌ها در تیران وکرون خوب است، ولی باید برنامه هدفمند داشته باشند تا شاهد فعالیت موثر باشیم.

به گزارش ایسنا، گردهمایی هیئت‌های ورزشی شهرستان تیران و کرون طی چهار سال گذشته انجام نشده و این تشکل‌ها هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشتند، که بهارلویی در این نشست با انتقاد از چنین وضعی گفت: همایش‌های فصلی هیئت‌های ورزشی برای تبادل نظر و هم‌افزایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha