• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052515577
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری گیلان عنوان کرد

تداوم مدیریت شبکه آبیاری کشاورزی گیلان برای سال زراعی آینده

تداوم مدیریت شبکه آبیاری کشاورزی گیلان برای سال زراعی آینده

ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری گیلان با بیان اینکه برنامه ریزی و مدیریت منابع آب را در دستور کار قرار داده ایم، عنوان کرد: از هم اکنون پیگیر لایروبی انهار و بازسازی شبکه انتقال و تجهیز ایستگاه های پمپاژ و آماده سازی آنها برای سال زراعی آینده هستیم.

محمد حسن زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات آب زراعی در سال جاری، اظهار کرد: پیش بینی می کردیم که سال آبی سختی داشته باشیم، اما با برنامه ریزی و مدیریت صحیح منابع آب موجود از سوی شرکت آب منطقه ای و شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان، فصل زراعی را پشت سر گذاشتیم و به برداشت محصول رسیدیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و مدیریت صورت گرفته با همکاری استانداری و فرمانداری ها بوده است، افزود: آب موجود را در سطح شبکه آبیاری و خارج از شبکه توزیع و انتقال مدیریت کردیم. خوشبختانه با بارندگی های به موقع، آب مورد نیاز به کشاورزان رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی گیلان از پایان آبگذاری شبکه سد سفیدرود خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر آبی داخل کانال های کشاورزی جریان ندارد و کشاورزان می توانند اقدام به برداشت محصول خود کنند و آماده سال زراعی آینده شوند.

حسن زاده با اشاره به برآورد یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون مترمکعبی جهاد کشاورزی از نیاز آبی داخل شبکه، اضافه کرد: براساس برآورد آب منطقه ای گیلان، آب مورد نیاز اراضی داخل شبکه آبیاری و زهکشی سد سفیدرود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب می باشد که در چند سال گذشته با اعمال مدیریت به عدد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و آبیاری با موفقیت انجام شده است.

وی اضافه کرد: در دو سال گذشته با کاهش شدید منابع آبی و کاهش بارندگی و همچنین افزایش دما مواجه شده ایم و این میزان آب در اختیار نبوده؛ بطوری که در سال زراعی ۱۴۰۱ با برنامه ریزی دقیق تر و اعمال مدیریت انقباضی و هزینه بالا و همچنین حضور شبانه روزی با کمتر از یک میلیارد مترمکعب، اراضی تحت پوشش شبکه سد سفیدرود آبیاری شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری گیلان خاطرنشان کرد: این برنامه ریزی و مدیریت در سال جاری نیز ادامه داشته؛ از هم اکنون نیز پیگیر لایروبی انهار و بازسازی شبکه انتقال و تجهیز ایستگاه های پمپاژ و آماده سازی آنها برای سال زراعی آینده هستیم.

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود نیز در حاشیه این دیدار، با بیان اینکه از قبل از سال مقدمات لازم را برای مدیریت سال زراعی جاری انجام دادیم، افزود: با دستور استاندار گیلان، کارگروه جهادی آب در شهرستان لنگرود، تشکیل و با همکاری کشاورزان شخم زمستانی و تعمیر و نگهداری پمپاژها و لایروبی آب بندان ها و انهار و زهکش ها و نشاء و... به موقع انجام شد.

وی شهرستان لنگرود را در انتهای شبکه آبرسانی دانست و بیان کرد: ۷۰۰۰ هکتار از کل ۹۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان آبخور سد سفیدرود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha