• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402052515625
  • خبرنگار : 50130

معاون استاندار کردستان:

فرهنگ سازی در حوزه پسماند امری ضروری است

فرهنگ سازی در حوزه پسماند امری ضروری است

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، آموزش و فرهنگ سازی را یکی از اصول حوزه پسماند و تفکیک زباله در جامعه خواند و گفت: با آموزش، فرهنگ تفکیک زباله در کودکان تا آخر عمر نهادینه می شود.

کیومرث حبیبی، امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد در جلسه کارگروه پسماند استان که با حضور شهرداران و معاونین عمرانی فرمانداری شهرستان های سنندج، دیواندره، سقز و بانه تشکیل شد، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل پسماند یک مبحث جهانی است و تمامی دولت ها درگیر آن هستند به ویژه کشورهای غربی که بسیار مصرف گراتر از ما هستند، اما با مدیریت بهتر با آن برخورد می کنند.

وی افزود: تنها با آموزش است که ما می توانیم نحوه برخورد با زباله و تفکیک آن را در مهد کودک ها و مدارس به کودکان خود بیاموزیم تا تبدیل به فرهنگ شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، بیان کرد: بعضی از خانواده ها مقوله بازیافت و تفکیک زباله را از سینک ظرفشویی خود آغاز می کنند و به فرزندان خود می آموزند. 

وی با اشاره به خلاقیت و نوآوری در تفکیک زباله ادامه داد: شهرها و کلان شهرهایی هستند که با خلاقیت از طریق امتیازات حداقلی، مشوق هایی برای خانواده های بی بضاعت جهت تحویل زباله های تفکیکی فراهم کرده اند.

معاون عمرانی استاندار کردستان، با بیان اینکه کمبود منابع اعتباری همه جا وجود دارد، اما این امر نباید موجب کم‌کاری ما باشد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم، پساب زباله و فضولات حیوانی وارد رودخانه ها و در نهایت سدها و یا تخریب زیستگاه های استان شود.

به گفته وی، پروژه ها و کارهای ریز که ما اصطلاحا آنها را طب سوزنی می نامیم می توانند رضایتمندی بیشتری در جامعه ایجاد کنند، به عنوان مثال می توان به آسفالت شهری سنندج اشاره کرد و یا شستشوی سطل های زباله در محلات که باعث می شود مردم از بوی بد زباله و حشرات در امان بمانند.

 وی در پایان از محیط زیست استان درخواست کرد تا در جلسه آتی شهرداریهایی که در بحث فنس کشی مراکز جمع آوری پسماند تعلل و کم کاری کرده اند را معرفی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha