• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402052515669
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

آیا گرد و خاک شهریورماه از خراسان جنوبی خداحافظی می‌کند؟

آیا گرد و خاک شهریورماه از خراسان جنوبی خداحافظی می‌کند؟

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از نظر اقلیمی در شهریورماه انتظار داریم از سرعت وزش باد و گرد و خاک کاسته شود، اما به طور کامل این وضعیت رفع نخواهد شد.

جواد نخعی در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد: تا اوایل هفته آینده در برخی ساعات با افزایش گرد و خاک به ویژه در نوار شرقی استان مواجهیم.

وی افزود: فردا (پنج‌شنبه) نیز در نوار شرقی خراسان جنوبی وضعیت طوفان خاک ادامه خواهد داشت. این شرایط همچنان در روز جمعه در نوار شرقی خراسان جنوبی تکرار می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به کاهش دما طی شبانه روز گذشته، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۷ درجه سانتی‌گراد سردترین و دهسلم نهبندان با ۳۹ درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط استان بوده‌اند و کمینه و بیشینه دمای هوای بیرجند نیز بین ۱۰ و ۳۳ درجه سانتی گراد متغیر است.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: مخاطرات سامانه در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا است.

وی با اشاره به احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال، یادآور شد: تا زمان فعالیت این سامانه، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، احتیاط و اجتناب از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی و پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، توصیه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha