• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402052515700
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس‌ کل دادگستری زنجان:

کثرت پرونده و تراکم کار نباید مانع احقاق حق و اجرای عدالت شود

کثرت پرونده و تراکم کار نباید مانع احقاق حق و اجرای عدالت شود

ایسنا/زنجان رئیس کل دادگستری زنجان با تأکید بر این موضوع که در خصوص کثرت ورودی پرونده به محاکم نباید منتظر دستورالعمل بود، گفت: با همفکری و توجه به امر پیشگیری می‌توان در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری زنجان حجت‌الاسلام والمسلمین، علی فرجی برحق در جلسه هم اندیشی با قضات محاکم عمومی و انقلاب زنجان  با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، اظهار کرد: جایگاه و شأن کار قضاوت و قضا بسیار بالاست؛ چراکه کار ما در راستای اجرای عدالت و احقاق حق است و در انجام این  رسالت خطیر بایستی از خدای متعال استعانت و از  ائمه معصوم (ع)  مدد گرفت.

وی موضوع مهم اتقان آرا را از مباحث مهم در محاکم بیان کرد و افزود: در جلسه‌ای که با قضات دادگاه‌های تجدیدنظر استان داشتیم بعضی از قضات به ضرورت توجه بیشتر قضات محاکم به اتقان آرا داشتند که برای این امر نیازمند ارائه راهکار موثر هستیم که در ادامه با کمک همکاران این موضوع نیز برطرف خواهد شد.

فرجی برحق با تأکید بر این موضوع که در خصوص کثرت ورودی پرونده به محاکم نباید منتظر دستورالعمل بود، گفت: با همفکری قضات  و توجه به امر پیشگیری می‌توان در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ کرد و اعتقاد همه ما این است کثرت پرونده و تراکم کار نباید مانع احقاق حق و اجرای عدالت باشد.

وی با اشاره به اینکه همکاران بررسی و رسیدگی به پروندها را معطوف به وقت اداری نکنند، اظهار کرد: رسیدگی به موقع و با دقت به پرونده‌ها انتظار ما است و در این خصوص همکاران به‌صورت شبانه‌روز تلاش کنند.

رئیس‌کل دادگستری زنجان استفاده از دادرسی الکترونیکی در محاکم را در صرفه‌جویی در زمان، هزینه و جلوگیری از خطرات اعزام زندانی به محاکم بسیار ارزشمند و مهم برشمرد و گفت: استفاده از سیستم‌های نوین در امر دادرسی  با ایجاد بسترهای لازم با قوت دستور کار همکاران قرار گیرد.

وی در ادامه بر رفتار محترمانه همکاران با عوامل زیرمجموعه دفتری و همچنین مراجعان و پرهیز از روابط ناصحیح قضات با برخی سودجویان و فرصت‌طلبان در تشکیلات قضایی استان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha