• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402052515925
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

مشکل کم آبی برخی مناطق آذربایجان شرقی پیگیری شود

مشکل کم آبی برخی مناطق آذربایجان شرقی پیگیری شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: حضور در کنار مردم و اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف و مشکلات موجود، ضمن اقناع افکار عمومی می‌تواند در ارائه راهکار برای حل آن‌ها مفید و موثر باشد.

جبارعلی ذاکری در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، مشکل کم آبی برخی مناطق استان همچون تبریز و هوراند را از جمله مواردی برشمرد که باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی گفت: برای حل این مشکل باید با تامین تجهیزات لازم و استفاده از تانکرهای آب و البته مدیریت بهینه برای استفاده از این تجهیزات و امکانات، اقدام کرد و از مشارکت و همیاری مردم هم بهره برد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم به تنش آبی موجود و قطعی‌های مکرر آب در برخی شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و گفت: سپاه عاشورا، ارتش و شرکت آب و فاضلاب استان برای تامین آب مورد نیاز این مناطق، تانکرهایی اختصاص داده است و با هماهنگی مدیریت بحران استان در زمان مقتضی برای آبرسانی از این تانکرها استفاده می‌شود تا دست کم مردم تا حل کامل مشکل کم آبی و قطعی آب، گذران زندگی کنند.

محمدباقر هنربر حادثه خیز بودن برخی مناطق استان را هم یادآور شد و افزود: در صورت بروز حوادث طبیعی احتمالی، امکان اسکان اضطراری ۲۰۰ هزار نفر در استان وجود دارد و این امکانات همراه با زیرساخت‌های لازم در شهرستان‌های تبریز، میانه، اهر، مرند، مراغه و شبستر فراهم است.

وی همچنین به ضرورت شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی به خصوص در کلانشهر تبریز تاکید کرد و گفت: این ساخت و سازها نه تنها در زمان بروز حوادث طبیعی احتمالی همچون سیل و زمین لرزه، در معرض خطر دو چندان قرار دارند بلکه امکان امدادرسانی به آسیب دیدگان را هم با مشکل مواجه می‌کند و این موضوع به یقین در افزایش آمار مرگ و میرها هم تاثیر خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha