• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052516389
  • خبرنگار : 50614

رئیس سازمان اجتماعی:

راهکار غلبه بر آسیب‌های اجتماعی استفاده از گروه‌های مردمی است

راهکار غلبه بر آسیب‌های اجتماعی استفاده از گروه‌های مردمی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی بالاترین غم‌مسئولین نظام است،گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری راهکار غلبه بر آسیب‌های اجتماعی استفاده از مردم و گروه‌های مردمی است.

محمد عباسی، امروز ۲۵مرداد، در همایش استانی  تشکل‌های مردم‌نهاد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن امضای تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد و سازمان اجتماعی وزارت کشور در خصوص اقدام و عملیات در مورد دو آسیب طلاق و اعتیاد در حداقل هشت محله با رویکرد و مشارکت تشکل‌های مردمی، عنوان‌کرد: شرایط ما در حال حاضر موقعیتی دارد که همه دلسوزان نظام باید بتوانند تمرکز ذهنی و فکری را بر مسائل کشور و استان داشته باشند.

وی ادامه داد: گرفتاری‌ها همیشه در خانواده‌ها بوده است اما برخی مسائل در حدی تشدید شده که تبدیل به دغدغه می‌شوند. در همه تاریخ اجتماعات عمدتا آسیب‌هایی شکل می‌گیرد چون خاصیت وجودی انسان این است که در معرض آسیب‌ها قرار خواهد گرفت. بعضی وقت‌ها آسیب‌ها در حدی است که به رشد و تعالی بشر و بر ساختارهای اساسی زندگی مثل خانواده‌ها، جوانی، سرمایه‌های کشور آسیب زده و باعث هدر دادن بسیاری از عزت‌ها و سرمایه‌های کشور می‌شود. به تعبیر ریاست جمهور این آسیب‌ها در ایران اسلامی زیبنده نیست. نمی‌شود غفلت کرد و لازم است گاهی دور هم بنشینیم و چاره‌اندیشی کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی با بیان اینکه در این سال‌ها دشمن فهمید ما در بسیاری از ترازهای علمی جهانی با پیمودن راهبردهای رهبری جزو کشورهای نخست جهان هستیم، اظهار کرد: رشد و تعالی علمی مردم و قدرت گرفتن کشور دو علت اصلی کینه استکبار جهانی با ملت ایران است. استکبار جهانی چند چیز را در انحصار خود می‌دانست؛ در حالی که جبار، ظالم و مستبد هستند، کاری کردند که برای نسل جوان جهانی جا بیندازند همه پیشرفت و تعالی وتوسعه از آنجا می‌آید و هرکه می‌خواهد پیشرفت کند باید از آن‌ها تقلید کند.  همچنین تلاش‌ کرده بودند که نشان دهند هرکجا مسلمان و معرفت است، عقب ماندگی وجود دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: ملت ایران تلاش‌های استکبار را در این چند سال شکست داده به طوری که باور نمی‌کردند که ما در چند موضوع مهم جهانی جزو پنج کشور اول دنیا باشیم. کینه اصلی استکبار جهانی همین است که کشور قدرت گرفته و ما در حال طی کردن مسیر تعالی هستیم. لذا همه تلاش‌های دشمن به خاطر کینه و حسادتی است که به ملت مسلمان دارند و در این چند سال انواع سنگ‌اندازی ها را انجام دادند.

وی با اشاره به پیش‌بینی مقام معظم رهبری از برنامه‌ریزی دشمن برای جنگ نرم، تصریح کرد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که سازوکار جدیدی را در عرصه جنگ‌نرم ایجاد کنند؛ در نتیجه از طریق شبکه‌های مجازی و اینترنت به دنبال این بودند تا به مغزها وارد شوند. درحال حاضر آسیب‌هایی را می‌بینید که توسط این بسترها شکل گرفته است.

آسیب‌های اجتماعی بالاترین غم‌مسئولین نظام است

معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی، اضافه کرد: بخشی از این موضوعاتی که دشمن به دنبال آن دویده است در حال حاضر جامعه را تهدید می‌کند. باید همه ارکان در کنار یکدیگر مانند هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کنند و به دشمن بگوییم ما می‌دانیم شما چه توطئه‌ای دارید. به همین دلیل است که حضرت آقا فرموده‌اند آسیب‌های اجتماعی بدترین مصیبت امروز کشور شده است. آسیب‌های اجتماعی بالاترین غم‌مسئولین نظام است. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری راهکار غلبه بر آسیب‌های اجتماعی استفاده از مردم و گروه‌های مردمی است.

عباسی با بیان اینکه دشمن از سرمایه اجتماعی کشور ما نگران است، خاطر نشان کرد: یکی از مولفه‌های سرمایه اجتماعی مشارکت اجتماعی است‌. سرمایه اجتماعی کشور از خیزش چنین جمع‌ها و همراهی‌های آن‌ها شکل می‌گیرد. جامعه‌ای که در آن‌مشارکت اجتماعی وجود داشته باشد به مسئولین قدرت نرم عطا می‌کند و مسئولین به پشتوانه آن‌ها جرات می‌کنند با همه توطئه‌ها بجنگند.

وی با اشاره به اینکه ما در آستانه برگزاری یکی از باشکوه‌ترین حضور مردم هستیم، تاکید کرد: جرات ما قدرت نرم مردم‌ ما است و این دقیقا فضیلتی است که دشمن فهمیده و سعی در خدشه‌دار کردن آن دارد.

۳۰درصد زندانیان زن جهان در آمریکا هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی کشور، با تاکید بر اینکه آمریکا سردسته اشرار جهان است، اضافه کرد: فقط ۴درصد زنان جهان در آمریکا زندگی می‌کنند و ۳۰درصد زندانیان زن جهان در آمریکا هستند که بیشتر این افراد هنوز محاکمه نشده‌اند. با این حال آمریکا برای زنان ما در رسانه‌های خود نسخه می‌نویسد.

عباسی ادامه داد: یکی از مواردی که در خصوص تشکل‌های ما وجود دارد برخورداری از بصیرت است. ما باید آگاه باشیم و بدانیم دشمن چه برنامه‌ای دارد. بصیرت دادن به جامعه وظیفه ما است. ما در حرکت اجتماعی پیشتاز همه اقدامات قرار می‌گیریم. آگاه‌سازی جامعه وظیفه و رسالت مجموعه ما است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ها و تشکل‌های ما زمانی مفیدند که اثربخش و توانمند باشند، اظهار کرد: ما وظیفه بسترسازی داریم. ایجاد مهارت‌های اجتماعی نیاز به آموزش و اعتمادسازی دارد. مسئولین و تشکل‌ها به نمایندگی از مردم امانت‌دار هستند. ما به امانت مردم کار می‌کنیم. اگر از امانت‌ها مراقبت نکنیم و باعث یاس مردم‌و سوء استفاده برخی شود، همه زحمات تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. باید بدانیم رابطه ما با کاهش آسیب‌هایی که دغدغه رهبری و مردم شده است کجاست.

معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی در خصوص تاثیر نقش تشکل‌ها در افزایش تاب‌آوری مردم، اظهار کرد: همانقدر که ما بتوانیم بخشی از تاب‌آوری جامعه را با ایجاد خیریه افزایش دهیم و تاب‌آوری مردم را تقویت کنیم اقدام ارزشمندی است. تشکل‌ها با گرفتن دست مردم  باعث افزایش تاب‌آوری اقتصادی و فکری می‌شوند.

عباسی با اشاره به اینکه تاب‌آوری فکری امری بسیار مهم است، گفت: دشمنان روی نکات ظریف ما متمرکز می‌شوند. دشمنان از آن طرف مرز می‌گویند که مادران ما مهربانترین و زنان ما رئوف‌ترینند. چون عزت خانواده در ایران پایدار است. در اکثر کشورهای غربی معادلات خانوادگی متزلزل است. این در حالی است که ما برای تک تک ارتباطاتی که وجود دارد منزلت قائلیم‌.

وی خاطرنشان کرد: دشمن هجمه سنگین و فراتر از چیزی که می‌دانیم دارد. حتی خانواده ها و شهرهای مذهبی را بیشتر نشانه گرفته‌اند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که حملات دشمنان در خصوص ایجاد رواج فساد و مسائل دیگر در شهرهای مشهد و قم به صورت ویژه است؛ لذا دفاع ما نیز باید ویژه باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی افزود: ضمن اینکه سرمایه اجتماعی وجود دارد خوشبختانه ظرفیت‌ها نیز خوب و دولت ما مردمی است. بیشترین مسئله ما این است که در شرح حال این موضوعات فکر کنیم. نسخه چنین مسائلی با توجه به دستور شریف مقام‌ معظم رهبری، مردمی‌سازی است. اتصال ارتباطات بین دولت با ظرافت‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای مردم دقیقا راهبرد اساسی پیام جلساتی این چنینی می‌تواند باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha