• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402052817704
  • خبرنگار : 50294

رئیس آموزش و پرورش استثنایی:

آغاز توانمندسازی ۳۰۰ معلم کردستانی شاغل در مدارس استثنایی

آغاز توانمندسازی ۳۰۰ معلم کردستانی شاغل در مدارس استثنایی

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای دوره‌های توانمندسازی بیش از ۳۰۰ نیروی شاغل در مدارس استثنایی استان خبر داد. 

طالب محمدی؛ پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی کیفیت بخشی سطح آموزشگاهی مدارس استثنایی که در محل پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان سنندج با حضور مدیران مستقل و معاونین اجرایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش و پرورش استثنایی است.

محمدی با بیان اینکه پاشنه آشیل مدیریت آموزش و پرورش در عصر جدید عدم ارتقای کیفیت آموزشی است، افزود: فقدان کیفیت آموزشی، دانش آموزان و فرهنگیان را دلسرده کرده و باعث می شود خروجی لازم از نظام آموزش و پرورش حاصل نشود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: کیفیت آموزشی حالت ویژه‌ای از نظام است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات و عملیات مشخص است که پاسخگوی نیازهای اجتماعی معین در یک نقطه زمانی و مکانی خاص است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام‌های آموزشی توجه به کیفیت به موازات تأکید بر کمیت، مدنظر قرار نگرفته است و توجه بیش از حد به کمی سازی در آموزش منجر به کمبود کیفیت شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک صنعت در دنیا رشد کرده و به مرحله توسعه رسیده است، تصریح کرد: در عصر توسعه یافتگی رمز ماندگاری آموزش و پرورش توجه به کیفیت است.

محمدی تصریح کرد: کیفیت در فرهنگ لغت به معنی صفت، حالت چیزی یا چگونگی است و کیفیت یعنی توانایی ارایه یک خدمت یا محصول در برآوردن هدف مورد نظر است که با حداقل هزینه ممکن تولید شده باشد.

وی با اشاره به اینکه سیر آینده کیفیت به دو سمت تطبیق با فرهنگ و تطبیق با محیط اجتماعی و جهانی در حال حرکت است، گفت: عناصر مهم کیفیت بخشی لذت بردن، غرور استادی و پاداش معنوی است.

محمدی در ادامه افزود: افراد علاقمند به کیفیت، از افراد آشنا به اصول فنی کنترل کیفیت در بهبود کیفیت موثرترند و انسان با کیفیت انسانی است که کار را از روی علاقه و نه تکلیف انجام می‌دهد، انسان با کیفیت مدیریت فردی یا خودکنترلی دارد، کار را خوب انجام می‌دهد و به آن بهبود می‌اندیشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کیفیت را تناسب ویژگی‌های عناصر با انتظارات دانست و تصریح کرد: کیفیت عاملی برای تطبیق با شرایط جدید و حتی قابل پیش بینی است که بتوان با حداقل هزینه به آن رسید.

محمدی با برشمردن عملکرد دانش آموزان، وضعیت دبیران، عملکرد مدیران و عوامل اجرایی، وضعیت فضا و تجهیزات، وضعیت بهداشت و ایمنی مدارس، کیفیت فعالیت‌های مدرسه و جلب مشارکت ها بەعنوان ۷ مؤلفه کیفیت، خواستار توجه ویژه و پیگیری مجددانه مدیران مدارس استثنایی در کیفیت بخشی به فعالیت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha