• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052818054
  • خبرنگار : 50604

شمارش معکوس برای حل مشکل جزیره آشوراده/ دستگاه قضا ورود کرد

شمارش معکوس برای حل مشکل جزیره آشوراده/ دستگاه قضا ورود کرد

ایسنا/گلستان در پی دستور رئیس قوه قضاییه به رییس کل دادگستری استان گلستان، اقدامات قضایی برای حل مشکل حقوقی طرح گردشگری جزیره آشوراده آغاز شد.

حیدر آسیابی شامگاه شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که در این پرونده، دعوای حقوقی بر سر ۱۹ هکتار از زمین‌های جزیره آشوراده است، اظهار کرد: پس از بالا آمدن آب دریای خزر در سال ۱۳۷۱، خالی از سکنه شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: این پرونده در شعبه ویژه محاکم حقوقی در دادگستری شهرستان گرگان در جریان رسیدگی است و پس از دستور رییس قوه قضاییه در اولویت رسیدگی فوق‌العاده قرار گرفته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حل مشکل حقوقی اراضی این روستای متروکه در جزیره آشوراده، مقدمات اجرای طرح معطل مانده گردشگری آشوراده را فراهم می‌کند. به همین دلیل رئیس قوه قضاییه در پی سفر به گلستان با تفویض اختیارات ویژه به رئیس کل دادگستری استان از ما خواست برای حل مشکل حقوقی طرح گردشگری جزیره آشوراده، تلاش کنیم.

آسیابی ادامه داد: اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده به رونق گردشگری و توسعه اقتصادی مردم منطقه و استان منجر خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا در استان گلستان ادامه داد: رییس قوه قضاییه در پی سفر خود به استان گلستان بیان کرد، به عنوان رییس دستگاه قضا اختیارات لازم و قانونی را به رییس کل دادگستری استان گلستان تفویض می‌کنم تا وی در راستای رفع جنبه‌های حقوقی و قضایی تمامی مسائل و مشکلات استان از جمله مسئله آشوراده اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهد.

آشوراده در شهرستان بندر ترکمن استان گلستان واقع شده است. این جزیره زمانی دارای پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه با بیش‌از یک‌هزار نفر سکنه بود که در دهه ۷۰ به علت بالا آمدن سطح آب دریا و وقوع سیل، مردم جزیره را ترک کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha