• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402052918860
  • خبرنگار : 50471

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کشور:

فرهنگ ایثار و شهادت باید در همه مسئولان نهادینه شود

فرهنگ ایثار و شهادت باید در همه مسئولان نهادینه شود

ایسنا/همدان مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: مشکلات کنونی کشور به خاطر فاصله گرفتن از راه و آرمان شهداست.

به گزارش ایسنا، رضا رحیمی‌نسب یکشنبه ۲۹ مرداد در جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند که به مناسبت برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد دولت آیت‌الله رئیسی به ایثارگران متفاوت بوده و قرار است به شکل اساسی به آنها توجه شود. البته در گذشته خدماتی به ایثارگران داده شده اما ناتمام مانده است.

وی افزود: بخشی از این خلأ، ما مدیران اجرایی هستیم و یا نگاه سلیقه‌ای دولت‌ها بوده و متأسفانه امروز بعضی از مدیران انقلابی خودشان را برتر از ایثارگران می‌دانند که اصولا این‌چنین نیست و دلایلی هم که می‌آورند، کشنده‌تر از آن موضوع قبلی است.

رحیمی‌نسب ادامه داد: اصولا قوام و تداوم نظام با خون شهدا و ایثارگری است و نفس و رمقش با خون شهیدان است و خواهش دارم که این رویکرد که نگاه رهبری، حاکمیت و همه دلسوزان نظام و آینده‌اش است را سرلوحه کارهایتان قرار دهید.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کشور با بیان اینکه ۳۵ مشاور وزیران در امور ایثارگران امروز در استان همدان هستند، تصریح کرد: هدف از این سفر تغییر رویکرد و ارتقاء جایگاه ایثارگران است، اگرچه باید در عمل آنچنان اتفاقی نیفتاده اما باید اجرایی شود.

وی یادآور شد: بررسی مشکلات ایثارگران در سفرهای رئیس جمهور و حضور مشاوران حوزه ایثارگران در سفرها از جمله برنامه‌های مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رحیمی‌نسب خاطرنشان کرد: کنگره بزرگداشت ۸۰۰۰ شهید استان همدان هم بی‌نظیر است و تعداد شهدای استان همدان به تناسب جمعیتش، نخستین استان شهیدپرور است که بیشترین شهیدان را تقدیم انقلاب کرده که این نشان دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در این استان است.

وی اضافه کرد: معتقدیم راه نجات و ترقی کشور همان مسیری است که شهدا ریل‌گذاری کرده‌اند و هر آنچه اکنون در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... مشکل داریم، به سبب فاصله‌ای است که با شهدا و راهشان گرفته‌ایم.

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کشور در پایان تأکید کرد: اگر مسئولی به این مهم اعتقاد داشته باشد پیشرفت خواهد کرد و در همه مسئولان و هر کسی و در هر لباسی باید فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha