• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402053019206
  • خبرنگار : 50024

رییس جهاد دانشگاهی البرز

آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی البرز بر نیاز روز جامعه و مخاطب‌محوری تمرکز دارد

آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی البرز بر نیاز روز جامعه و مخاطب‌محوری تمرکز دارد

ایسنا/البرز رییس جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه در ۴ سال گذشته دفاتر تسهیلگری استان البرز در محلات کلاک نو و خلج‌آباد، اسلام آباد، حصار نو و خط ۴ حصار، ملک‌آباد و سهرابیه و اخترآباد فعالیت داشته‌اند، افزود: بدون شک با کمک دفاتر تسهیلگری ساکنین مناطق حاشیه‌ای می‌توان مشکلات را در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... با تسلط بیشتری از میان برداشت.

احمدرضا فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا به اینکه در ۴ سال گذشته پنج دفتر تسهیلگری با همکاری جهاد دانشگاهی البرز در مناطق کم برخوردار استان فعالیت داشته‌اند، اظهار کرد: این اقدام بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت کشور و استانداری البرز صورت گرفته است.

وی با اشاره به شکل گیری قرارگاه اجتماعی استان البرز افزود: در یک سال اخیر طرح ۲۰۲۰ از سوی وزارت کشور در دستور کار قرار گرفته است که بر مبنای آن ۲۰۲۰ محله محروم و سکونتگاه غیررسمی در سراسر کشور شناسایی و بنا شده اقدامات لازم برای ساماندهی و رفع محرومیت آنها صورت بگیرد که این موضوع در استان البرز از سوی قرارگاه اجتماعی استان با ابتکار استانداری البرز در حال رصد و پیگیری است.

وی با بیان این که پس از طرح ۲۰۲۰، فعالیت دفاتر تسهیلگری در سطح کشور تا شکل‌گیری سازوکار جدید فعلا در سال جاری مشخص و اعلام نشده است، تصریح کرد: فعالیت این دفاتر می‌تواند بازوی علمی و اجرایی خوبی برای مسئولان باشد.

وی بیان کرد: دفاتر تسهیلگری استان البرز در محلات کلاک نو و خلج‌آباد، اسلام آباد، حصار نو و خط ۴ حصار، ملک‌آباد و سهرابیه و اخترآباد فعالیت داشته‌اند.

رییس جهاد دانشگاهی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های آموزشی این نهاد در دو حوزه کوتاه مدت و بلند مدت اشاره کرد و توضیح داد: در آموزش‌های کوتاه مدت تمرکز ما بر نیاز روز جامعه و مخاطب‌محوری است.

فیروزی افزود: جهاد دانشگاهی زیرنظام‌هایی همچون حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری،‌ فرهنگی و تجاری‌سازی دارد که به خوبی یکدیگر را پوشش می‌دهند و سبب می‌شوند در حوزه آموزش نیز در قالب یک زیست بوم فعال عمل کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش بالاخص در حیطه آموزش‌های سازمانی نگاه اصلی ما بر تکمیل زنجیره ارزش و توجه به فرآیند کامل آموزش تا دستیابی به نتایج مورد انتظار است.

وی ابراز کرد: آموزش‌های کوتاه مدت جهاد در سه حیطه آموزش عمومی، آموزش‌های تخصصی و مهارت‌محور و آموزش سازمانی با نگاه توانمند سازی کارکنان دولت در جریان است.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته یک و نیم میلیون نفر ساعت آموزش کوتاه مدت توسط جهاد دانشگاهی در شش مرکز عمومی و تخصصی، یک مرکز آموزش کارکنان دولت و یک مرکز تخصصی آموزش‌های پزشکی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی تلاش دارد در دانشگاه‌ها هم اثرگذار باشد و در راستای ارتقای سطح فرهنگی و نگرشی دانشجویان گام بردارد، گفت: برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، مسابقات و جشنواره‌های مختلف گواه این ادعا است.

فیروزی از برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی، مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای، مسابقه پایان نامه سه دقیقه‌ای، جشنواره ملی امیرکبیر به عنوان بخشی از فعالیت جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها نام برد.

وی به ورود جهاد دانشگاهی به حوزه مشاغل خانگی هم اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در این راستا ۲۵۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی البرز را شناسایی و آموزش و مشاوره داده است تا این گروه بتوانند با پیشرانان این حوزه پیوند یابند.

وی بیان کرد: هر چند ماموریت ما ۲۵۰۰ نفر بود ولی خوشبختانه ما این عدد را به بیش از سه هزار نفر رساندیم و هدف اصلی در این طرح، پایدارسازی شغلی و اتصال به بازار برای جامعه هدف بود.

این مسئول اضافه کرد: علاوه براین، جهاد دانشگاهی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی را در کرج به عنوان اولین مرکز در نوع خود در کشور راه اندازی کرده که در آن دست آفریده‌های مشاغل خانگی عرضه می‌شود و فعالان این حوزه به راحتی می توانند با پیشرانان این عرصه ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha