• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402053120231
  • خبرنگار : 50160

هم‌خوان نبودن تعداد دانش‌آموزان و فضای آموزشی عامل تراکم در مدارس زنجان

هم‌خوان نبودن تعداد دانش‌آموزان و فضای آموزشی عامل تراکم در مدارس زنجان

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: تراکم در کلاس‌های درس مقطع ابتدایی استان بالاست که تا چند سال آینده این تراکم به مقاطع بالاتر منتقل خواهد شد.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قله تراکم در کلاس‌های سوم ابتدایی استان قرار دارد، اظهار کرد: با ساماندهی تلاش شده است وضعیت مناسبت‌تری در کلاس‌های درس فراهم شود.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت از اوایل دهه ۹۰ شاهد افزایش حضور دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی هستیم، تصریح کرد: تعداد دانش‌آموزان از اوایل دهه ۹۰ که ۱۷۰ هزار نفر بود به ۲۳۰ هزار نفر رسیده است که این آمار بسیار بالاست و این در شرایطی است که تعداد کلاس‌های درس منطبق با افزایش جمعیت دانش‌آموزی نبود.

این مسئول به روند نزولی تعداد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این روند آغاز شده است ولی چند سال طول می‌کشد تا شاهد تطابق تعداد دانش‌آموزان با تعداد کلاس‌های درس باشیم. امسال بیشترین تعداد دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مربوط به کلاس سومی‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمدتا کلاس‌های درس با حدود ۳۸ دانش‌آموز دایر می‌شود که عمدتا مربوط به ناحیه ۲ آموزش‌وپرورش می‌شود. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که متاسفانه در شهر زنجان عمده تعاونی‌های مسکن که موظف به تامین فضای آموزشی هستند این کار را انجام نداده‌اند و در شرایط فعلی مشکلات در این مناطق بیشتر از نقاط دیگر است.

قاسمی خاطرنشان کرد: از ۳۰۰ کلاسی که تراکم بالایی دارد ۲۰۰ کلاس مربوط به ناحیه ۲ می‌شود ولی امیدواریم تا ۵ سال آینده شاهد کاهش ۳۰ درصدی تراکم در کلاس‌ها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha