• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060100301
  • خبرنگار : 50107

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خبر داد

کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارائه خدمات درمانی به زائران خارجی

کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارائه خدمات درمانی به زائران خارجی

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته رتبه اول خدمات درمانی به زائران خارجی را کسب کرد اما میدان بزرگ‌تر از آن است که ما تاکنون سپری کردیم.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز، ۱ شهریورماه، در مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز که در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: روز ابوعلی سینا الگویی را به ما می‌دهد امام علی(ع) فرمودند هرکسی لباس طبابت را به تن می‌کند باید سه ویژگی داشته باشد، از خدا بترسد، خیرخواه باشد و سعی خود را به کار بگیرد. ابوعلی سینا این سه ویژگی را دارد.

وی بیان کرد: ابوعلی سینا عالمی است که نه تنها کوشید بلکه کوشیدن را به درس‌آموزی تبدیل کرد. کوشش شاگرد ابوعلی سینا بود. مزیت‌های ابوعلی سینا زیاد است. دو ویژگی ابوعلی سینا این بود که طبیبی و حکیمی را کنار هم جمع کرد. روح خداشناسی و خداباوری را تکثیر کرد که نه تنها جامعه اسلامی بلکه جامعه غیر اسلامی نیز از جریان طبابت وی درس می‌گیرد.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه جامعه پزشکی ما جامعه پرافتخاری است، تصریح کرد: از قبل پیروزی انقلاب تاکنون صحنه‌ای نبوده که مردم دردمند شده باشند و جامعه پزشکی از آن غافل باشد، جامعه پزشکی همیشه پیشرو بودند. در دوره کرونا جامعه پزشکی خوش درخشیدند، لحظه‌هایی که افراد جرات نمی‌کردند از خانه خارج شوند و در مراسم تشییع نزدیکان خود شرکت کنند، این فرشته‌های نجات دانشگاه پزشکی هیولای کرونا را در هم درنوردیدند و امروز مردم از سلامت کامل برخوردار هستند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پزشکی استان مزیت‌های فراوانی دارد. پزشکان استان علاوه بر تخصص‌های بالایی که دارند دارای دو ویژگی ممتاز هستند که در مجموعه پزشکی کشور می‌درخشد. یکی ویژگی‌های جامعه ایمانی و مذهبی است که واقعا متدین و مومن هستند و دوم انقلابی بودن است، پزشکان مشهدی در صحنه‌های کمی از میدان انقلاب نقش نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: میدان‌های دیگری نیز در مقابل ما قرار دارد، نوآوری‌های علمی که در این دانشگاه رقم می‌خورد و اهتمامی که در رابطه با برخی اولویت‌های پزشکی وجود دارد. ما زیر آتش‌ پوشیده‌ای زندگی می‌کنیم که اگر اهتمام به موقع در رابطه با بیماری‌های غیر واگیر نداشته باشیم باید منتظر حوادثی شاید بدتر از کرونا باشیم. امیدواریم با قرارگاهی که در استان تشکیل شده اقدامات به موقعی را شاهد باشیم.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: کار خوب دیگر تولید تجهیزات پزشکی است، تجهیزاتی را در استان تولید می‌کنیم که خریداران بین‌المللی و مزیت‌های صادراتی دارد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته رتبه اول خدمات درمانی به زائران خارجی را کسب کرد اما میدان بزرگ‌تر از آن است که ما تاکنون سپری کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha