• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060201016
  • خبرنگار : 50161

همزمان با هفته دولت؛

۲۱ واحد مسکن و پروژه اشتغال در زنجان افتتاح می‌شود

۲۱ واحد مسکن و پروژه اشتغال در زنجان افتتاح می‌شود

ایسنا/زنجان سرپرست بهزیستی استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته دولت از افتتاح ۱۰ واحد مسکن مددجویی و ۱۱ طرح اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش در استان زنجان خبر داد.

نعمت ملکی صبح امروز (۲ شهریورماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری ۳۳ واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط در استان واگذار شده است، تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی ۲۳ واحد در هفته بهزیستی به مددجویان تحویل داده شده است و همزمان با هفته دولت نیز ۱۰ واحد مسکن مددجویی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر، ماهنشان و طارم با اولویت خانوارهای دارای عضو دو معلول و ایتام واگذار می‌شود.

این مسئول تسهیلات پرداختی به ۱۱ طرح اشتغال را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها در رشته‌های چرم‌دوزی، خیاطی، تهیه و تعمیر کابینت، خواروبارفروشی، لوازم یدکی، زنبورداری و پرورش ماکیان در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، خرمدره، طارم و ابهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پرداخت همزمان تسهیلات بانکی و مشوق‌های اشتغال در صورتی که موجب پایداری اشتغال مددجویان بهزیستی شود، بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال و با آماده‌سازی شغلی و با تشخیص کمیته اشتغال، بر اساس اعتبارات ابلاغی امکان‌پذیر و مبلغ تسهیلات پرداختی به نسبت نوع طرح اشتغال متفاوت است.

‌ملکی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان، پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی مددجویان بهزیستی به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر (تثبیتی و جدید)، واگذاری نزدیک به ۱۰۰ واحد مسکن، غربالگری بینایی بیش از ۵۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله، افتتاح اولین مرکز بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بانوان در شهر زنجان، برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای برای بیش از ۲۰۰ فرد دارای معلولیت و ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی در ۳۰ مرکز مشاوره را از جمله اقدامات شاخص بهزیستی استان زنجان از هفته دولت ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ است.

انتهای پیام.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha