• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060201178
  • خبرنگار : 50107

شهردار اسبق مشهد:

باید به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجازه دهید با سرمایه خود اتوبوس بیاورد

باید به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجازه دهید با سرمایه خود اتوبوس بیاورد

ایسنا/خراسان رضوی شهردار اسبق مشهد گفت: اگر به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجازه دهید با سرمایه خود اتوبوس بیاورد، اداره کند و بیشتر بگیرد، در مقایسه با تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی باز هم یک‌دهم قیمت است.

محمد پژمان امروز، ۲ شهریورماه، در نشستی با عنوان «عوارض و بهای خدمات شهری؛ فلسفه وجودی و کارکرد مدیریتی»  از سلسله نشست‌های تخصصی گفتمان شهر که در پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن برگزار شد، اظهار کرد: اگر ما کالا و خدماتی را که لازم داریم، بخش خصوصی ارائه دهد از هر بعدی نگاه کنیم، بهتر است.

وی با بیان اینکه وضعیت درآمدی و منابع مردم برای استفاده در بازار رقابتی کافی نیست، عنوان کرد: چرا یک بار همین مساله را حل نمی‌کنیم؟ هر چیزی از وضعیت طبیعی خارج شد از همه مدارات خارج شده، در نتیجه در آن تبعیض، بی‌انصافی، هزینه اضافه و فساد وجود دارد.

شهردار اسبق مشهد بیان کرد: کالا و خدماتی که دولت و شهرداری‌ها ارائه می‌دهند چند برابر هزینه واقعی آن است و مردم آن را تحمل می‌کنند. هرچه در ضوابط و مقررات شهرسازی دستکاری کنید کیفیت زندگی مردم را کاهش می‌دهید. مردم حاضر نشده‌اند مستقیم پول خدمات را بدهند چون ندارند که پرداخت کند، بنابراین از جای دیگری دریافت می‌کنید. اجازه دهیم خدمات بهینه ارایه شود.

پژمان با اشاره به اینکه اگر امروز بلیط مترو را صادقانه افزایش دهند و واگن دیگری خریداری کنند، مردم استفاده از مترو را ترجیح می‌دهند، تصریح کرد: چند سال است اتوبوس نو خریداری نشده، شرایط دولت سخت است و پول ندارد. قرار بود در خرید اتوبوس ۸۲.۵ درصد دولت و ۱۷.۵ درصد را  شهرداری‌ها پرداخت کنند، اما الان اکنون سهم شهرداری به ۲۰ درصد رسیده و اتوبوس هم به شهرداری مشهد ندادند. اگر به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجازه دهید با سرمایه خود اتوبوس بیاورد، اداره کند و بیشتر بگیرد، در مقایسه با تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی باز هم یک‌دهم قیمت است.

شهردار اسبق مشهد گفت: باید از زاویه بهره‌برداران خدمات و کالاها به موضوع نگاه کنیم و به این سمت برویم که خدمات را بخش خصوصی ارائه دهد. ما می‌توانیم نظارت و هزینه را بهینه کنیم. باید برخورداری هر فرد از خدمات محاسبه شود و هر کسی به میزان برخورداری از خدمات هزینه پرداخت کند. ما برای هزینه‌ها محاسبات درستی نداریم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha