• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060201179
  • خبرنگار : 50107

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد:

هزینه اربعین شهرداری از پول مردم مشهد نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: زمانی که در خصوص اربعین در بودجه مبلغی مصوب می‌شود از پول مردم مشهد نیست، بلکه از تهاتر با دولت گرفته می‌شود. 

فاطمه سلیمی امروز ۲ شهریورماه، در نشستی با عنوان «عوارض و بهای خدمات شهری، فلسفه وجودی و کارکرد مدیریتی» از سلسله نشست‌های تخصصی گفتمان شهر که در پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن برگزار شد، اظهار کرد: در چه زمانی مردم حاضر هستند از اسنپ و تپسی به حمل‌ونقل عمومی بروند؟ برخی وضعیت درآمدی خوبی دارند اما زمانی که هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند اعتراض دارند.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین مساله برای سرمایه‌گذار امنیت است که از کجا باید تامین شود؟ اگر سرمایه‌گذار امنیت نداشته باشد، چرخه اتفاق نمی‌افتد. 

سلیمی گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائل ما این است که کارها انسان‌محور هستند نه فرایندمحور. باید فرایند جذب در دستگاه‌های دولتی را اصلاح کنند. مسیر ورودی به شهرداری‌ها به عنوان نیروهای حجمی وجود دارد که متناسب با نیاز نیرو نمی‌گیرند، این نیروها وارد سیستم شده و تبدیل وضعیت می‌شوند و این فرد مبنای پول گرفتن و کسب درآمد می‌شود. ورودی‌های ما درست نیست. البته در همه سیستم‌های ما انسان‌های بسیار توانمندی حضور دارند. 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی دیگر از آسیب‌ها در سیستم‌ها غلبه سیاست بر تخصص است، عنوان کرد: نظر ما این است که باید تعریف جدیدی برای متخصص سیاسی بگذاریم. اگر تعهد و تخصص را کنار هم داشته باشیم می‌توانیم اثر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: قدرت چانه‌زنی است که فرایند را پیش می‌برد. نیروی انسانی شورا را راه می‌برد و کارشناس در شهرداری کار می‌کند. هر شهرداری می‌آید اول می‌خواهد نیرو را کاهش دهد.

سلیمی در خصوص حضور نیروهای شهرداری در اربعین تصریح کرد: زمانی که در خصوص اربعین در بودجه مبلغی مصوب می‌شود از پول مردم مشهد نیست، بلکه از تهاتر با دولت گرفته می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha