• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060401872
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان :

دو دهک ۴ و ۵ به طرح یارانه مضاعف کالابرگ اضافه شدند

دو دهک ۴ و ۵ به طرح یارانه مضاعف کالابرگ اضافه شدند

ایسنا/گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به برنامه‌های دولت برای پوشش دهک‌های بعدی گفت: در آینده نزدیک دهک‌های چهار و پنج نیز تحت پوشش یارانه مضاعف کالابرگ قرار می‌گیرند.

حسین خواجه مظفری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان گلستان بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ تعاونی وجود دارد که در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی فعالیت دارند، اظهار کرد: امروز ما  از تعاونی‌های سنتی عبور کرده و در حال تغییر مسیر به سمت تعاونی‌های دانش‌بنیان هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۲۵ تعاونی دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد هفت شرکت تعاونی دانش‌بنیان در استان گلستان وجود دارد و دو تعاونی دانش‌بنیان نیز در دست بررسی بوده که به زودی به جمع این هفت تعاونی اضافه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از رشد پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های استان گلستان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان تسهیلات پرداختی ما به تعاونی‌های استان ۱۳۷ میلیارد تومان بود و این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۳۵۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

خواجه مظفری «حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم» را شعار محوری بخش تعاون اعلام کرد و افزود: ما تلاش می‌کنیم، اقتصاد را به سمت مردمی شدن پیش ببریم، زیرا معتقدیم با این روش پیشرفت اقتصادی در جامعه سرعت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعهد اشتغال ما ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شد، تصریح کرد: استان گلستان از نظر صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی تعداد اشتغال جز استان‌های برتر کشور است و با مراجعه به سامانه می‌توانیم تک‌تک افراد شاغل را رصد کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد ۱۳ هزار  ۵۰۰ نفر از افرادی که صاحب شغل شده‌اند، از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و روستایی بهره‌مند شده و به اصطلاح صاحبان مشاغل پایدار هستند، گفت: در سال جدید تعهد اشتغال ما ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر بود که تا این لحظه حداقل ۴۲ درصد اشتغال محقق شده است.    

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان توجه به بخش تعاون را از ضروریات جامعه و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: تعاونی‌ها چشمه جوشان اجتماع هستند که می‌توانیم با تقویت تعاونی و مردمی کردن آن زمینه اشتغال بیشتر مردم را در کشور فراهم کنیم.

وی  با توضیح اینکه آن‌گونه که دولت اعلام کرده افراد سه دهک اول جامعه می‌توانند ماهانه ۵۲۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کنند اما مشروط به اینکه هر ماه نیمی از مبلغ یارانه نقدی خود یعنی ۲۰۰ هزار تومان آن را کالا بخرند و تنها ۲۰۰ هزار تومان آن را نقدی برداشت کنند، گفت: در این صورت به ۲۰۰ هزار تومان مبلغ خرید از سبد کالا، ۱۲۰ هزار تومان دیگر هم اضافه می‌شود و افراد می‌توانند تا ۳۲۰ هزار تومان کالا خریدار کنند.

خواجه مظفری تصریح کرد: به عبارتی یارانه نقدی به ازای هر نفر از سه دهک اول ۵۲۰ هزار تومان شده که ۳۲۰ هزار تومان آن باید صرف خرید سبد کالا شود و تنها ۲۰۰ هزار تومان آن را می‌توانند نقدی برداشت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های دولت برای پوشش دهک‌های بعدی گفت: دولت مردمی سیزدهم برای کمک به تأمین سبد غذایی خانوارهای نیازمند و حمایت از قشر محروم این طرح مهم را دنبال می‌کند و  در آینده نزدیک دهک‌های چهار و پنج نیز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha