• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402060401956
  • خبرنگار : 50294

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

نمادهای فرهنگی و تمدنی کردستان افتخاری برای ایرانیان است

نمادهای فرهنگی و تمدنی کردستان افتخاری برای ایرانیان است

ایسنا/کردستان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کردستان مساوی با ایران است و خوشبختانە نمادهای ارزشمند فرهنگی و تمدنی کە در کردستان وجود دارد مایە افتخار همە ملت ایران است.

سید عزت‌اللە ضرغامی امروز (٤شهریور) دربدو ورود خود بە استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حوزە ماموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کردستان بسیار غنی است و من برای پیگیری ماموریت‌های وزارتخانە بە دعوت نمایندگان محترم استان کردستان بە ویژە شهرستان سنندج و با هماهنگی استاندار بە استان کردستان سفر کردە و از شهرهای مختلف بازدید خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: کردستان مهد فرهنگ و هنر است، کردستانی کە خود ایران است و ما بە لحاظ میراث فرهنگی وقتی ایران باستان را مطالعە می‌کنیم خواهیم دید کە کردستان از قدمت بسیاری برخوردار است.

ضرغامی ادامە داد: کردستان مساوی با ایران است و خوشبختانە نمادهای ارزشمند فرهنگی و تمدنی کە در کردستان وجود دارد مایە افتخار همە ملت ایران است.

وی بیان کرد: کردستان مظهر وحدت شیعە و سنی است و علی رغم اینکە در سال‌های اول انقلاب دشمن نگاە پرطمعی بە این منطقە داشتند ولی خوشبختانە با هوشیاری و اگاهی مردم دشمن را شکست و مایە افتخار ایران شدند.

ضرغامی هدف از سفر خود بە کردستان را جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی موجود در کردستان عنوان کرد و گفت: امروز بە کردستان سفر کردەایم تا از نزدیک موارد متعددی کە بە استان مربوط است بە ویژە در حوزە گردشگری را بررسی و وظیفەای کە بر عهدە ما است را بهتر انجام دهیم.

وی بە انجام دروازە گردشگری در استان کردستان گریزی زد و گفت: توصیە من بە زائران این است کە کردستان و مرزهای باشماق را برای سفر خود انتخاب کند، چون علاوە بر آب‌وهوای مطلوب‌تری کە دارد، سبب آشنایی زائران با ظرفیت‌های گردشگری کشور و منطقە کردستان خواهد شد و تعادل تردد از مرزهای مختلف برقرار خواهد شد.

ضرغامی افزود: استان کردستان یک استان استثنایی بە لحاظ طبیعت و اکوتوریسم است و بە خاطر موقعیت مرزی ک دارد می‌تواند موقعیت بسیار خوبی برای زائران اربعین حسینی باشد.

حضور در منطقه جهانی هورامان و بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی وکارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث‌فرهنگی به استان کردستان است.

شایان ذکر است؛ مجتمع گردشگری الماس غرب در فضایی به مساحت 8 هزار و 800 مترمربع و با سرمایه‌گذاری 70 میلیارد تومان، متشکل از 50 میلیارد تومان آورده شخصی و 20 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حال ساخت است.

این مجموعه گردشگری در 3 طبقه با 32 تخت و با کاربری اقامتی، پذیرایی و تفریحی دایر می‌شود.با بهره‌برداری از مجتمع گردشگری الماس غرب برای 50 نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.هتل شادی 2 سنندج توسط بخش خصوصی، در مساحت 3 هزار مترمربع و زیربنای 10 هزار مترمربع در 10 طبقه ساخته می‌شود. این هتل چهار ستاره دارای 64 اتاق و 200 تخت و  امکاناتی ازجمله رستوران، سالن کنفرانس و اجتماعات است و با بهره‌برداری از آن برای 50 نفر به‌ صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha