• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060402215
  • خبرنگار : 50088

فرماندار تایباد مطرح کرد

پیش‌بینی ورود بیش از ۵۰ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون

پیش‌بینی ورود بیش از ۵۰ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار تایباد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم دهه پایانی صفر از مرز دوغارون وارد کشور شوند.

مهدی دونده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تمهیدات لازم برای استقبال از زائران افغانستانی در مرز دوغارون، اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی در خصوص استقبال از زائران افغانستانی که قصد عزیمت به کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین را دارند در مرز دوغارون برگزار شده است و باتوجه‌ به پیش‌بینی‌های انجام شده احتمال ورود بیش از ۵۰ هزار زائر افغانستانی از طریق مرز دوغارون وجود دارد.

وی افزود: کشور ایران برای صدور ویزای زوار افغانستانی مشکلی ندارد؛ اما تاکنون سرکنسولگری جمهوری افغانستان در خصوص صدور ویزا برای عزیمت زائران افغانستانی خبری اعلام نکرده است.

دونده خاطرنشان کرد: سرکنسولگری عراق و افغانستان مدت دو هفته فرصت دارند تا توافقات صورت گرفته در این زمینه را انجام و نظر نهایی را برای پذیرش زوار افغانستانی اعلام کنند.

وی بیان کرد: باتوجه‌به اینکه مرز بین‌المللی دوغارون مهمترین دروازه تردد اتباع کشور افغانستان به جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم دهه پایانی صفر به شمار می‌رود، تمهیدات لازم شامل استقرار ۳ موکب در ورودی مرز دوغارون با بیش از ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی، توزیع ۳۰۰۰ وعده صبحانه، ۵۰۰۰ وعده‌غذای گرم، ارائه خدمات دینی و مذهبی آداب زیارت، استقرار اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اکیپ‌های امنیتی و... انجام شده است.

دونده با اشاره به مشارکت خیران تایبادی، خیران استانی، آستان قدس، مجموعه‌های فعال در دوغارون، نیروهای نظامی و انتظامی، دفاتر ائمه جمعه و... مطرح کرد: براساس مذاکرات انجام شده تاکنون مجوز ۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار انجام شده که در حال رایزنی برای افزایش این تعداد هستیم.

رئیس ستاد اربعین شهرستان تایباد تصریح کرد: پارسال بیش از ۶۵۰۰ زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم دهه پایانی صفر از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند که در سالنی با ظرفیت ۳۰۰۰ نفری مورد استقبال قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha