• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402060402530
  • خبرنگار : 50490

رئیس اداره شیلات بابل:

بابل رتبه نخست پرورش ماهیان گرمابی را در شمال کشور دارد

بابل رتبه نخست پرورش ماهیان گرمابی را در شمال کشور دارد

ایسنا/مازندران رئیس اداره شیلات بابل با اشاره به اینکه بابل رتبه نخست پرورش ماهیان گرمابی شمال کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: از محل سفرریاست جمهوری ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حوزه شیلات بابل اختصاص یافت.

رئیس اداره شیلات شهرستان بابل امروز ۴ شهریور به مناسبت هفته دولت در مراسم افتتاح فاز دوم بنگاه تولیدی پرورش ماهیان خاویار آهنگرکلای بابل اظهار کرد: این بنگاه تولیدی دارای ۹ استخر به قطر ۹ متر با مساحت مفید ۴۵۰ مترمربع به پرورش ماهیان خاویار گونه فیل ماهی که مقاوم تر از ماهیان گرم آبی و سردآبی یکی از پنج نمونه خاویار موجود در دریای خزر اختصاص دارد .

کمیل آری با اشاره به اینکه برداشت این ماهیان بعد از وزن ۱۰ کیلو امکان پذیر است، افزود: از برج ۷ سال گذشته رهاسازی این ماهیان با وزن یک کیلو انجام شد.

وی از ارز آوری پرورش ماهیان خاویار بیش از ارزآوری صنعت نفت در کشور خبر داد و تصریح کرد: در شهرگتاب بیش از ۶۰۰ تن تولید انواع ماهیان داریم.

این مسئول از فعالیت ۶۵۰ مرکزانواع  پرورش ماهی در شهرستان بابل به شکل صنعتی و سنتی خبر داد و یادآور شد: هفت مرکز خاویاری مجوز بهره برداری دارند.

آری شهرستان بابل را با تولید ۱۰ هزار تن انواع آبزیان در جایگاه رتبه برتر شمال کشور برشمرد وخاطرنشان کرد: امسال دو مرکز پرورش ماهی خاویاربه شهرستان بابل اضافه می شود.

وی اختصاص ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه شیلات شهرستان بابل از محل سفر ریاست جمهور را گام مثبت در حمایت از صنعت شیلات برشمرد و تصریح کرد: ۱۰ مرکز در اولویت شهرستان برای پرداخت اعتبارات تعیین شدند که دو مرکز مربوط به مشاغل خانگی بود .

رئیس شیلات شهرستان بابل با اشاره به اینکه برای ۱۰ مرکز پرورش ماهی قول مساعد برای جذب تسهیلات اخذ شد گفت: این بنگاه اقتصادی نیازمند پروانه چاه و همچنین درام فیلتر برای استخر ماهی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان است که پیگیری لازم برای حل مشکل این تولیدکننده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha