• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402060502906
  • منبع : نمایندگی خوزستان

اسپانیا به عکاس ایرانی منتخب جهان ویزا نداد

اسپانیا به عکاس ایرانی منتخب جهان ویزا نداد

ایسنا/خوزستان عکاس خوزستانی منتخب جهان می‌گوید که کشور اسپانیا از پذیرش او برای حضور در مرحله نهایی «برنامه توسعه دانشجویی کنون» امتناع کرده است.

مدیار شجاعی‌فر، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با این‌که من همه مراحل را با زحمت و سختی گذراندم تا به اینجا برسم ولی در آخرین مرحله که گرفتن ویزا از سفارت اسپانیا است متوقف شدم چراکه سفارت اسپانیا متاسفانه مرا ریجکت کرد و به من ویزا نداد. چند روز پیش پاسپورت من به دستم رسید و از این موضوع مطلع شدم.

وی تصریح کرد: این موضوع خیلی ناراحت‌کننده و بی‌عدالتی است من آن همه مرحله سخت را گذراندم و بعد از آن همه تلاش و گذر از چندین مرحله خیلی سخت داوری و قرارگیری جزو ۳۰ عکاس منتخب جهان حق‌ام نبود که رجکت شوم.

شجاعی‌فر اظهار کرد: سفر من یک سفر توریستی معمولی نبود بلکه من باید می‌رفتم و در ورکشاپ‌های آموزشی و برنامه‌های حرفه‌ای که تدارک دیده بودند شرکت می‌کردم.

این عکاس خوزستانی چندی پیش در رویداد «برنامه توسعه دانشجویی کنون» بعد از قرارگیری در جمع ۱۰۰ عکاس منتخب جهان و گذر از مرحله دوم داوری موفق شد در مرحله نهایی در بین ۳۰ عکاس منتخب جهان قرار گیرد و قرار بر این بود که در مرحله نهایی این رویداد به مدت چهار روز مهمان شرکت کنون در شهر Girona در اسپانیا باشد و در این چهار روز به صورت رایگان در ورکشاپ‌ها، مسترکلاس‌ها و جلسات بررسی پورتفولیو حضور پیدا کند.

او افزود: همه مدارک من کامل بود و دعوت‌نامه داشتم و رزرو هتل، بلیت هواپیما و همه چیز توسط برگزارکننده مهیا شده بود و فقط به ویزا احتیاج داشتم.

این عکاس گفت: من فکر می‌کنم این فقط یک مساله شخصی نیست. اینجا دیگر فقط به من مربوط نمی‌شود و پای ایران و ایرانی‌ها و شأن کشور ما هم به میان می‌آید چون اسپانیا به کسی ویزا نداده که ایرانی است و افتخار بزرگی به دست آورده است. مثل این است که اسپانیا به مدال‌آور المپیک ما ویزا ندهد و او نتواند در المپیک شرکت کند. این رویداد هم به نوعی المپیک در حوزه عکاسی است زیرا از چند قاره ۳۰ نفر با سختی توانسته‌اند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

شجاعی‌فر یادآوری کرد: من تا شروع سفرم فقط چند روز دیگر مهلت دارم. من برای اسپانیا بلیت دارم ولی نمی‌توانم از آن استفاده کنم چون به من ویزا نداده‌اند.

وی تصریح کرد: اطلاعات و مستندات همه حرف‌های من موجود است و چنانچه لازم باشد می‌توانم آنها را ارایه کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha