• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402060503327
  • خبرنگار : 50126

سرپرست استاندارد استان خبر داد:

صدور و تمدید ۴۴ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

صدور و تمدید ۴۴ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

ایسنا/ایلام سرپرست اداره‌کل استاندارد ایلام گفت: در یک سال گذشته ۴۴ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر و تمدید مهلت شده است.

«هادی دوست‌محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال، ۸۹۹۷ مورد بازرسی از مراکز عرضه و واحدهای تولیدی، ۱۰۴۱ مورد نمونه برداری از مراکز تولید و عرضه کالا، ۶۲ مورد صدور گواهی تاییدیه تجهیزات شهربازی، ۹۳۶ مورد آزمون نمونه تولید انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار ۷۴ فقره گواهی تاییدیه برای آسانسورهای استان صادر شده است، از انجام ۱۸۵ بازرسی فنی در مدت زمان یاد شده خبر داد و تصریح کرد: بازرسی از آسانسور ساختمان‌های عمومی، دستگاه‌های دولتی ، مراکز درمانی و ... در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌گیرد.

سرپرست استاندارد ایلام تاکید کرد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

وی ادامه داد:  در یک سال گذشته ۹۷۹ مورد آزمون نازل های جایگاه عرضه سوخت مایع، ۸۳ مورد آزمون باسکول های وسایل نقلیه و استاندارد سازی ۲۰ جایگاه عرضه سوخت سی ان جی، ۷۲۰ مورد آزمون سایر وسایل سنجش سبک انجام شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام تصریح کرد: در این مدت ۱۴۷ هزار تن کالای استاندارد طی یک سال گذشته از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده که بیشترین کالاهای صادر شده صنایع ساختمانی، صنایع بسته بندی و سلولزی بوده است.

دوست‌محمدی از انجام  ۶۷۸ فقره تعیین ماهیت کالاهای صادراتی خبر داد و تصریح کرد: در یک سال گذشته ۳۴۹ هزار تن کالا نیز از مرز مهران وارد کشور شده که بیشتر کالاهای وارداتی از طریق مرز بین‌المللی مهران شامل سیلندر کلر مایع بوده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha