• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402060603521
  • خبرنگار : 50455

ارتقاء سطح سواد سلامت مردم، راه حل مداخلات پزشکی

ارتقاء سطح سواد سلامت مردم، راه حل مداخلات پزشکی

ایسنا/قم رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم، مداخلات پزشکی به ویژه در حوزه دندان پزشکی و طب سنتی را مورد توجه قرار داد و گفت: مهم‌تر از برخورد قضایی و مداخله سازمان نظام پزشکی؛ ارتقا سطح سواد سلامت مردم است که اهمیت دارد؛ فرهنگ مردم باید در حوزه سلامت ارتقا پیدا کند.

دکتر سید حسن عادلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه رسالت سازمان نظام پزشکی ارائه خدمت به مردم است، عنوان کرد: جامعه پزشکی استان پیوسته خدمات تخصصی و فوق تخصصی سلامت را با کیفیت بالا در مراکز دولتی و خصوصی ارائه می‌دهند و همین کیفیت منجر به افزایش مراجعات از دیگر استان‌ها و حتی خارج از کشور شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با بیان اینکه در قم نزدیک به ۷۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص فعالیت دارند و لذا کمبود حادی در حوزه تخصص‌های مختلف نداریم، ادامه داد: در بعضی از رشته‌ها در کل کشور کمبودهایی وجود دارد همچون جراحی مغز و اعصاب و رادیولوژیست خانم که قم نیز از این مسئله مستنثی نیست؛ دانشگاه علوم پزشکی برای رفع کمبود متخصص در این رشته ها باید تلاش کند.

عادلی با بیان اینکه متاسفانه مداخلات پزشکی تحت عنوان دندان ساز و دندانپزشک تجربی، طب سنتی و ارائه آموزش‌های پزشکی طی چند سال گذشته در استان قم افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: خوشبختانه با هماهنگی دستگاه قضایی و دادستان استان و بر اساس گزارشات مردمی با مداخلات پزشکی برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم، مداخلات پزشکی به ویژه در حوزه دندان پزشکی و طب سنتی را مورد توجه قرار داد و گفت: مهم‌تر از برخورد قضایی و مداخله سازمان نظام پزشکی؛ ارتقا سطح سواد سلامت مردم است که اهمیت دارد؛ فرهنگ مردم باید در حوزه سلامت ارتقا پیدا کند.  
 
عادلی تصریح کرد: نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان و مراکز درمانی تکلیف قانونی می‌باشد؛ تخلف از این مسئله غیر قانونی و در صورت شکایات مردمی قابل رسیدگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha