• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060603591
  • خبرنگار : 50175

شهردار خبر داد:

تعیین ۷ بازارچه‌ روزانه ویژه دستفروشان و وانت‌بارهای بروجرد

تعیین ۷ بازارچه‌ روزانه ویژه دستفروشان و وانت‌بارهای بروجرد

ایسنا/لرستان شهردار از تعیین ۷ بازارچه‌ روزانه ویژه دستفروشان و وانت‌بارهای بروجرد خبر داد.

یحیی عیدی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمام وانت‌بارهایی که در معابر سطح شهر اقدام به فروش میوه و تره‌بار و... می‌کنند، موظف هستند به مکان‌هایی که توسط شهرداری مشخص شده منتقل شوند.

وی تصریح کرد: تمامی کسبه و مغازه‌داران موظف هستند میوه و تره‌بار، خشکبار و دیگر کالاهای خود را فقط درون محل کسب خود در معرض دید عموم قرار دهند.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: هرگونه تجاوز به معبر و سد مسیرهای عبور عابر پیاده یا خیابان‌ها مشمول جرائم سنگین و برخورد طبق قوانین مربوطه خواهد بود.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: بنا به اعلام شهرداری (اکران بنر در سطح شهر) مبنی بر اجرای مصوبه ستاد ساماندهی دستفروشان جهت جلوگیری از هرگونه سد معبر و مسدود کردن معابر و پیاده‌روها توسط دستفروشان، وانت‌بارها و مغازه‌داران و فعالیت دست‌فروشان و خودروهای سیار در معابر خیابان جعفری (از سه‌راهی جعفری تا میدان جعفری) و خیابان صفا (از میدان قیام تا ساختمان هلال‌احمر) جلوگیری شده و شهرداری طبق قانون مانع از فعالیت این افراد می‌شود.

وی بیان کرد: با عنایت به اینکه برابر قانون، سد معبر جرم محسوب می‌شود برخی از افراد بدون توجه به این موضوع در معابر و خیابان‌ها اقدام به دست‌فروشی می‌کنند که تردد شهروندان و خودروها را مختل می‌کند و این امر سبب نارضایتی بسیاری از شهروندان و نازیبایی و خشن شدن چهره شهر می‌شود.

شهردار بروجرد ادامه داد: شهرداری برابر وظایف قانونی خود نسبت به رفع سد معابر اقدام کرده، چراکه طبق قانون این مهم از وظایف مهم شهرداری است و نیازی به ابلاغ اخطار کتبی به صنوف نیست.

عیدی بیرانوند اظهار کرد: در راستای امرار معاش دستفروشان ۷ مکان به‌عنوان بازارچه‌های روزانه ویژه دستفروشان و وانت‌بارها در نقاط مختلف شهر تعیین شده است.

وی تصریح کرد: صنوفی که اجناس خود را در مسیر پیاده‌راه عمومی قرار می‌دهند و معبر را مسدود می‌کنند، برابر قانون سد معبر با آنها برخورد می‌شود. تمام اجناس آنها جمع‌آوری و در صورت همکاری نکردن صاحبان صنوف، مغازه پلمب می‌شود.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: این طرح با نظارت سازمان ساماندهی مشاغل شهری جهت رفاه حال همشهریان و رفع این معضل شهری و در راستای زیباسازی فضای شهری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha