• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060603952
  • خبرنگار : 50295

استاندار زنجان:

ایجاد شغل و ثروت در حوزه اقتصاد دیجیتال مورد توجه قرار گیرد

ایجاد شغل و ثروت در حوزه اقتصاد دیجیتال مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/زنجان استاندار زنحان گفت: باید بتوانیم در حوزه اقتصاد دیجیتال شغل و ثروت ایجاد کنیم.

محسن افشارچی ظهر امروز (۶ شهریورماه) در نشست فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه تولید نرم‌افزاری تحت عنوان «زنجان من» به پارک علم و فناوری استان زنجان سفارش داده شده است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته با مسئله نظارت مشکل داشتیم که سعی شد در این حوزه مردم را وارد کرده و به سمتی حرکت کنیم که اطلاعاتی به مردم دهیم که بدانند دنبال چه چیزی هستند و این روند را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه با نظرسنجی‌های مقطعی می‌توان به راحتی از مردم بازخورد گرفت، افزود: باید بتوانیم در حوزه اقتصاد دیجیتال شغل و ثروت ایجاد کنیم. همچنین درخصوص سرویس «شهر هوشمند» نیز اگر شهرداری پای کار بیاید خدماتی همانند حمل‌ونقل نیز وارد آن خواهد شد.

افشارچی با بیان اینکه در حوزه اشتغال دانش‌بنیان باید انرژی بیشتری صرف شود، تصریح کرد: با تلاش می‌توان به نتیجه رسید؛ البته باید اقدامات هدفمند و با برنامه باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز در خصوص تقویت و توسعه کسب و کارهای حوزه ICT در زنجان، گفت: یکی از راهکارهای تقویت کسب‌وکارهای حوزه ICT در زنجان، تقویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است و اگر این مجموعه قوی‌تر شود، بخش خصوصی قوی‌تر عرض اندام خواهد کرد.

حامد سرائی افزود: در سطح استان زنجان و با راهبری مسئولان ارشد استانی، اولویت‌های اقتصاد دیجیتال در دو حوزه تولید محتوا در فضای مجازی و کشاورزی هوشمند تدوین شده است. همچنین در گام اول توانسته‌ایم دسترسی‌های پرسرعت را برای کسب‌وکارهای خصوصی فراهم کنیم. همچنین برای دو پارک علم و فناوری استان نیز دسترسی پرسرعت را فراهم کرده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: پهنای باند استان ۲۷۰ گیگابیت بر ثانیه بوده و متوسط مصرفی آن ۸۰ گیگابیت بر ثانیه است که بین ظرفیت موجود در استان و بهره‌برداری از آن فاصله وجود دارد. همچنین با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه فیبرنوری در استان، اقداماتی صورت گرفته و گام‌های اولیه آن انجام شده و امروز آغاز پروژه FTTX را خواهیم داشت.

سرائی با بیان اینکه آیین‌نامه تبصره ۱۸ متناسب با ظرفیت کسب‌وکارهای استانی نیست و در این زمینه شرمنده کسب و کارهای استان شده‌ایم، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌های اصلی دولت الکترونیک عمدتا توسط شرکت‌های استانی انجام می‌شود. همانند پروژه مدیریت زمین، زیرساخت داده‌های فضاپایه STI و ... که پیمانکار آن‌ها شرکت‌های زنجانی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha