• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402060704363
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی تاکید کرد

ترویج فرهنگ زیست محیطی در کنار توجه به آموزه‌های حسینی

ترویج فرهنگ زیست محیطی در کنار توجه به آموزه‌های حسینی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با تاکید بر توجه به مقوله سلامتی در بطن هیئت‌های عزاداری، گفت: ترویج فرهنگ زیست محیطی در کنار توجه به آموزه‌های حسینی باید در مراسم عزاداری ما دیده شود.

اسدالله حاتمی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توزیع حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیئت‌ها و تکایای مذهبی، منجر به تولید بیش از اندازه زباله‌های پلاستیکی و برهم خوردن چهره بصری کوچه‌ها و خیابان‌های شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند این ظروف توسط پاکبانان از سطح معابر و خیابان‌های شهر جمع‌آوری می‌شود، اما دوباره در قالب زباله در دل طبیعت رها می‌شوند، افزود: درست است که یکی از سنت‌های پسندیده مذهبی در این روزها، اطعام نیازمندان و پذیرایی از عزاداران حسینی است، اما متاسفانه به دلیل استفاده از ظروف یک بار مصرف و تجمع زباله، آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می شود لذا به شهروندان توصیه می‌کنیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاغذی و جمع آوری و مدیریت پسماندهای تولیدی توجه ویژه داشته باشند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تماس این ظروف با غذای گرم‌ و چرب، خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد بسیار خطرناکی تولید می‌کند و تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود، ادامه داد: شهروندان از ظروف یکبار مصرف با منشا گیاهی استفاده کنند چراکه با پرداختن به یک ثواب نباید ثواب دیگری را که حفظ سلامتی است از یاد برد.

حاتمی با بیان اینکه شهروندان در توزیع چای و یا هر نوع نوشیدنی دیگر از لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی یا با پایه گیاهی بهداشتی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا پس از توزیع و مصرف نذورات، مسئولان هیئت‌ها با همکاری عموم شهروندان نسبت به جمع آوری ظروف استفاده شده اقدام کنند.

وی یادآور شد: سخنرانان مراسم عزاداری می‌توانند بر ترویج فرهنگ زیست محیطی در منبزها تاکید کنند چراکه بزرگترین معروف توجه به حیات انسانی و سلامت است که خداوند برای آن ارزش بسیاری قائل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha