• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060805402
  • خبرنگار : 50039

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان عنوان کرد:

مشکلات مالی عامل توسعه نیافتگی واحدهای تولیدی گلستان

مشکلات مالی عامل توسعه نیافتگی واحدهای تولیدی گلستان

ایسنا/گلستان رئیس خانه صنعت و معدن گلستان تقویت صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی به لحاظ مالی را مهمترین نیاز این حوزه دانست و گفت: باید از ظرفیت بانک‌های تخصصی در استان به شکلی شایسته استفاده شود.

رمضان بهرامی عصر امروز سه‌شنبه ۷ شهریو ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت صنعت استان گلستان، اظهار کرد: با رهنمون‌های مقام معظم رهبری امسال تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شد که نشان به آینده نگری این شخصیت وارسته دارد.

وی با بیان اینکه در سالی که «تولید» از هر حیث برای کشور مهم است، صنایع گلستان دوران سختی را پشت سر گذاشت، ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه و نیاز صنایع به افزایش نقدینگی مهمترین لازمه بوده و بانک‌ها بدترین شرایط را برای صنایع استان اعمال کردند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان یکی از مشکلات سال ۱۴۰۱ را قطعی گاز عنوان کرد و افزود: آنچه در سال ۱۴۰۲ بیش از هر چیزی برای صنعت نیاز بوده تقویت و شارژ صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی به لحاظ مالی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شرایط مالی صنایع استان گلستان بسیار سخت و دشوار است، خاطرنشان کرد: عدم استقبال و بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران نسبت به توسعه در بخش تولید دلیلی بر این ادعا است.

بهرامی مسائل پولی و مالی را از دلایل توسعه نیافتگی واحدهای تولیدی استان برشمرد و اضافه کرد: بسترهای جذب و استقرار صنعت در استان در حد متعادل موجود است ولی هر مدیری در حوزه صنعت، رشد اقتصادی را یک عددی اعلام می‌کند در حالیکه این رقم در فضای واقعی کسب و کار صنایع با این آمارها همخوانی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی در گلستان، تصریح کرد: بانک‌هایی همچون توسعه تعاون، توسعه صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی و سایر بانک‌ها باید در مسیر تخصصی خودشان حرکت کنند ولی در استان گلستان کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با انتقاد از اینکه برخی تکالیف غیرتخصصی همانند پرداخت وام ازدواج به بانک صنعت و معدن و دیگر بانک‌های تخصصی سپرده شده که بسیار تأسف بار است، گفت: استفاده از این ظرفیت تخصصی در بخشی غیرمرتبط به گونه‌ای هدررفت سرمایه است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha