• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402060805646
  • خبرنگار : 50046

معاون استاندار اعلام کرد

وجود آمادگی برای حل مشکلات تعاونی های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: آمادگی برای حل مشکلات تعاونی های استان وجود دارد.

ناصر فخر موحدی در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر که هشتم شهریور ماه برگزار شد، اظهارکرد: نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی بی بدیل بوده و در این راستا باید این نوع حرکت مدیریتی به عنوان یک هدف در خراسان‌شمالی تعیین شده و به آن ارج نهیم و نوع مدیریت اقتصادی را از جنس تعاون قراردهیم.

وی با اشاره به اینکه به مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی توصیه شده که بیش از پیش با تعاونگران در استان ارتباط گرفته شود و بازدیدهای میدانی صورت گیرد، ادامه داد:  در استان آمادگی کامل وجود دارد تا مشکلات و نقاط ضعف تعاونی‌های فعال، نیمه فعال و راکد از طریق مجاری قانونی در چارچوب اختیارات و قوانین مرتفع شود.
وی با اشاره به اینکه توجه به تعاونی‌ها و حل مشکلات آنان سبب می‌شود استان در وضعیت بهتری قرار گیرد و تعداد تعاونی‌های ظرفیت کم و راکد کاهش یابد، افزود: حفظ و احیاء تعاونی‌های موجود در استان و بازگشت شرایط تعاونی‌های راکد به قبل از اهمیت بسزایی برخوردار است‌.
وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان، تصریح کرد: نرخ بیکاری در خراسان‌شمالی هفت درصد بوده که این شاخص در میانگین کشوری ۸.۲ دهم درصد است.

رشد ۳۰ درصدی تعاونی های استان طی دولت سیزدهم

مهدی اسلام خواه، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی نیز در این همایش اظهارکرد: رویکرد دولت سیزدهم فقرزدایی و زدودن محرومیت است و در این زمینه تعاونی‌ها نقش تاثیر گذار دارند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت پررنگ شدن نقش مردم در سرنوشت اقتصادی است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم مردمی سازی در اقتصاد است و سهم تعاونی در صنعت و تولید رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها با جمع سرمایه خرد و کوچک خود کار ارزشمند در زمینه اقتصاد انجام می دهند.


اسلام خواه با بیان اینکه طی هفته دولت ۹ تعاونی در این استان به بهره برداری رسید، گفت: ۳۲ تعاونی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در استان تشکیل شد که بر این اساس شمار شرکت‌های جدید ایجاد شده نسبت به دولت قبل ۳۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha