• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060906111
  • خبرنگار : 50416

دلایل افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر ملایر

دلایل افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر ملایر

ایسنا/همدان معاون خدمات شهری شهرداری ملایر در مورد افزایش تعداد و یا افزایش حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر گفت: رهاسازی سگ‌های ولگرد شهرها و روستاهای دور و نزدیک در اراضی پیرامون شهر و غذارسانی به آنها توسط افرادی تحت عنوان حامی سگ‌ها در سطح شهر روند کنترل جمعیتشان را کند کرده است.

مجتبی داوری در گفت‌وگو با ایسنا، به احداث واحد موقت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در سال ۹۹ اظهار کرد: این واحد در زمینی به مساحت حدود ۶۰۰۰ مترمربع عرصه و ۳۰۰ مترمربع فضای مسقف احداث شد.

داوری احداث این واحد با انتخاب پیمانکار و دامپزشک صاحب صلاحیت را گام بلندی برای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب دانست و افزود: با ایجاد این مرکز بخش قابل توجهی از سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

وی تأکید کرد: در اواخر اردیبهشت‌ماه سال‌جاری جمعیت سگ‌های بلاصاحب به حد متعارف و تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر به حداقل خود رسید که به راحتی قابل مدیریت بود.

داوری رهاسازی سگ‌های ولگرد شهرها و روستاهای دور و نزدیک در اراضی پیرامون شهر، غذارسانی به سگ‌ها توسط افرادی تحت عنوان حامی سگ‌ها در معابر و پارک‌های سطح شهر و ممانعت از جمع‌آوری سگ‌ها از سطح شهر توسط تعدادی از حامیان را از جمله دلایلی برشمرد که روند کنترل جمعیت سگ‌ها را کند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر تأکید کرد: شهرداری ملایر روند کنترل جمعیت سگ‌ها را با توان و پتانسیل بیشتر پیگیری می‌کند و تا بازگرداندن امنیت روانی به شهر لحظه‌ای در انجام وظیفه خود غفلت نخواهد کرد.

وی از حامیان فعالیت غذارسانی به سگ‌ها خواست این غذارسانی را در واحد موقت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب انجام داده و از رها کردن غذای سگ‌ها در معابر و بوستان‌های شهر اکیدا خودداری کنند.

داوری خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم دفع پسماندهای خانگی را شبانه انجام دهند و در صورت مشاهده هر گونه رهاسازی سگ در اراضی پیرامون شهر ضمن درج پلاک خودرو مربوطه فورا با شماره ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha