• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402060906474
  • خبرنگار : 50201

مدیر کل بنادر ودریانوردی مازندران خبر داد:

آغاز لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار/۷۰ درصد انبار بنادر در اختیاربخش خصوصی است

آغاز لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار/۷۰ درصد انبار بنادر در اختیاربخش خصوصی است

ایسنا/مازندران مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از آغاز لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تراز اب دریای خزر، لایروبی بنادر مازندران عامل موثری برای مصونیت از خطر تعطیلی و کاهش تردد کشتی در دریای خزر است.

سعید کیاکجوری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در نوشهر با تاکید و تمرکز بر لایروبی بندر نوشهر گفت: لایروبی حوضچه بندر به عنوان ضروری‌ترین برنامه از سال گذشته در دستور کار قرارگرفت وامروز کشتی با حجم آبخور ۴.۳۰ وارد بندر نوشهر می شود و عملیات تخلیه و بارگیری را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بندر نوشهر و فریدونکنار از خطر فاصله گرفته است، افزود: ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی ۵۰۰ هزار متر مکعب بندر نوشهر و ۵۰ میلیارد تومان برای لایروبی ۲۵۰ هزار مترمکعب لایروبی بندر فریدونکنار در نظر گرفته شده است.

کیا کجوری به استقبال تجار وسرمایه‌گذاران به دلیل خدمات مطلوب در بندر نوشهر اشاره کرد و افزود: حدود۷۰درصد انبار بندر به بخش خصوصی اختصاص دارد.

آغاز لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار/۷۰ درصد انبار بنادر در اختیاربخش خصوصی است

وی در خصوص ماندگاری کالا در بندر نیز ابراز کرد: بندر در زمینه خروج و نگهداری کالا نقش ندارد بلکه کالای منقضی شده را به گمرک اعلام می‌کند و گمرک اقدام قانونی خود را انجام داده و به سازمان املاک‌ تملیکی که متولی فروش کالا است اعلام می‌کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی با اشاره به تملک اراضی واقع شده در مسیر احداث راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی اظهار کرد: تملک اراضی واقع شده در مسیر اجرای پروژه صورت گرفته و فقط تملک دو پلاک از آن باقی مانده است.

کیاکجوری گفت: برای تملک این اراضی منتظر اعلام نظر سازمان آب منطقه‌ای هستیم که آیا این اراضی در حریم رودخانه قرار دارد یا خیر و اعتبار تملک این دو پلاک نیز وجود دارد.

وی درخصوص اینکه چرا دو پروژه سرمایه گذاری شامل کارخانه فرآوری قهوه، تولید تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی در بندر نوشهر به سرانجام نرسیده است، گفت: اجرای پروژه تولید کیت‌های آزمایشگاهی نیازمند مجوز وزارت بهداشت است تا کار ساخت ابنیه آغاز شود و سرمایه گذار کارخانه قهوه نیز در موعد مقرر نتوانست به تعهدات قانونی خود برای اجرای پروژه عمل کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره وضعیت خودروهای لوکس توقیفی در بندر نوشهر گفت: متولی ترخیص و تعیین تکلیف این خودروها سازمان اموال تملیکی است و بندر فقط انباردار این ماشین‌ها است.

کیاکجوری با عنوان اینکه ناوگان بندر نوشهر برای خدمات‌رسانی به کشتی‌های تجاری از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: مشکلی در زمینه خدمات‌دهی شناورهای راهنمایی و یدک‌کشی برای ورود و خروج آسان کشتی‌های تجاری در این بندر وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha